חמין אורז ועוף

חדשות כיפה מיצמיצ 27/10/06 00:00 ה בחשון התשסז

חמין לשבת, צילום: shutterstock
חמין לשבת, צילום: shutterstock

מצרכים

6-4 כרעי עוף או עוף גדול מחולק ל-8-6 נתחים . מאוד מוצלח להכין גם מצלעות טלה או מתערובת של עוף וצלעות

1/2 כוס שמן תירס או חמניות או חריע

1 בצל גדול קצוץ

150 גרם אטריות דקיקות קצרות (אפשר גם לשבור ספגטיני ואפילו מקרוני לחתיכות).

3 כוסות אורז בסמטי הבסמטי הוא אורז שאפשר להשתמש בו ללא שטיפה

1 כף גדושה פפריקה

2 כפות שמן

מלח גס

1 סיר גדול נייר אפייה (נייר פרגמנט) או שקית קוקי ונייר כסף

להשריה:

3 שיני שום כתושות

1 כף גדושה פפריקה

2 כפות שמן מלח

תוספות:

6-4 תפוחי אדמה, 6-4 ביצים , בטטות, פלחי חבושים קלופים ואפילו קישקע או קוגל ירושלמי - כולם אפשריים. במיוחד נפלא להוסיף לתבשיל פרחי כרובית מטוגנים ואם רוצים גם קוביות גדולות של חצילים או תפוחי אדמה מטוגנים, כפי שנוהגים הפלשתינים לעשות במקלובה (תבשיל אורז ועוף או בשר מתובל במלח, פלפל ובהרט שכולל את הירקות המטוגנים האלה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

1. שוטפים את חלקי העוף במים קרים ומייבשים היטב במגבות נייר. מערבבים את השום בפפריקה, בשמן ובמלח ומורחים בה את העוף (אם השתמשתם גם בצלעות טלה, ערבבו גם אותן בתערובת). מכניסים למקרר לפחות לשעתיים, רצוי ללילה.

2. מחממים סיר גדול על האש, מוסיפים את השמן ומטגנים את הבצל הקצוץ עד שהוא כמעט מזהיב, לא יותר מכך. מוסיפים את האטריות, מערבבים ומטגנים אותן עד שאף הן מזהיבות והבצל מאדים ומשחים לעומק. שימו לב שלא ישחיר (אם הבצל ישחיר יש להשליך אותו ולהתחיל מהתחלה) - אם הבצל שחור הוא שרוף וטעמו מר.

3. מוסיפים לסיר את האורז היבש (בסמטי לא צריך לשטוף), מטגנים כשתי דקות על אש בינונית תוך כדי ערבוב בכף מעץ. האורז לא צריך להזהיב, רק לשחרר את הארומה שלו. מוסיפים ארבע כוסות מים, מביאים לרתיחה על אש גבוהה, מכסים ומבשלים עד שהמים מגיעים לגובה האורז. מסירים מהאש ומערבבים.

4. עכשיו אפשר להוציא חצי מכמות האורז, להניח על האורז שנותר בסיר את חלקי העוף ולכסות באורז. את תפוחי האדמה, הביצים (ועוד תוספות) להטביע בתוך שכבת האורז העליונה. אפשרות שנייה היא להשחים את תפוחי האדמה בתחתית הסיר: מעבירים את האורז לקערה, שוטפים את הסיר ומייבשים אותו. משמנים את תחתית הסיר ואת דפנותיו בשמן או במרגרינה. כדאי אפילו לרפד את התחתית והדפנות בנייר פרגמנט או בשקית קוקי. מניחים בתחתית הסיר פרוסות תפוחי אדמה עבות. משטחים עליהן חצי מכמות האורז, עליו מניחים את חלקי העוף ומעליו את שאר האורז. שוטפים את הביצים ומשקיעים אותן מעט באורז, וגם תוספות אחרות אם יש. יוצקים על התבשיל חצי כוס מים חמים.

5. מהדקים אל האורז את יריעת נייר הפרגמנט או את שקית הקוקי כך שיכסו את האורז ביסודיות (אפשר לגזור אותה בקוטר מכסה הסיר). הכיסוי הזה הכרחי, אחרת האורז יתייבש מדי. רצוי גם לעטוף את הסיר המכוסה במכסה בנייר כסף.

6. מכניסים את הסיר לתנור חם בחום של 100-90 מעלות ואופים עד שבת בצהריים (בבוקר לא פותחים את הסיר לבדוק, אבל אם אתם חוששים, אפשר להנמיך מעט את החום). בהגשה מפרידים בין המרכיבים ומצרפים ביניהם לצלחות הסועדים. ואל תשכחו לחלק שווה בשווה את האורז שהשחים ונעשה פריך בקצוות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

חסר תיבול! להוסיף מלח ופלפל שחור. אפשר תיבול נוסף שאוהבים.
להוסיף עוד 1/2 כוס נוזל.
טיגנתי תפודים והנחתי בתחתית הסיר נייר אפיה. ממש מיותר. לא נדבק והנייר די מעצבן (נקרע).

המתכון באדיבות שרי אנסקי - מעריב

כתבות נוספות