לחמניות רכות מבצק קר

חדשות כיפה אחת מל"ו 12/12/07 00:00 ג בטבת התשסח

לחמניות, צילום: שאטרסטוק
לחמניות, צילום: שאטרסטוק

מצרכים

כוס חלב פושר, כוס מחית תפו"א חמה, 100 גרם מרגרינה רכה (אני השתמשתי בחמאה), 1/4 כוס סוכר, 2 כפיות מלח, 30 גרם שמרים, 1/2 כוס מים פושרים, 2 ביצים, 6 כוסות קמח. אני הוספתי גם משפר אפייה עם השמרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

מערבבים בקערה את כל החומרים חוץ מהשמרים, הקמח והמים. בקער אחרת מערבבים את השמרים עם המים וכוס קמח. מכסים ומתפיחים כחצי שעה. מוסיפים את תערובת השמרים לקערה הראשונה. מוסיפים את הקמח הנותר ומערבבים היטב. מכסים את הקערה ביריעת פלסטיק ושומרים במקרר. הבצק נשמר היטב כמה ימים במקרר.

כשעה לפני האפייה מוציאים את הבצק מהמקרר. יוצרים לחמניות בצורה הרצויה, בידיים מקומחות מעט או משומנות מעט. בשתי השיטות הבצק - שיוצא קצת דביק - לא נדבק לידיים. מניחים על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה משומנת מעט. מכסים במגבת נייר ומתפיחים כשעה.

אופים רבע שעה בתנור שחומם מראש ל-210 מעלות. [כדאי לבדוק לפני כן, כי יש תנורים שבהם מספיק אפילו קצת פחות זמן]. לפני האפייה אפשר למרוח את הלחמניות בביצה טרופה עם כף מים ולפזר שומשום, מלח גס, קצאח או קימל או לפזר מעט קמח, קווקר או סובין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

16 לחמניות (תלוי בגודל)

כתבות נוספות