פילה מדומה בשזיפים וירקות

חדשות כיפה אחת מל"ו 19/04/07 00:00 א באייר התשסז

מצרכים

נתח פילה מדומה במשקל קילו וחצי (אני בסוף השתמשתי בצלי כתף), 125 גרם שזיפים יבשים ומגולענים, 2 כפות שמן, מלח ופלפל, כף זנגביל מגורר, בצל גדול קצוץ דק, 3 גרגרי פלפל אנגלי, מקל קנמון או חצי כפית קנמון טחון, עלה דפנה, 4 תפודים קלופים וחצויים, 2 בטטות בינוניות, קלופות וחתוכות לרבעים, 4 גזרים בינוניים פרוסים, שורש סלרי מקולף ופרוס, 2 כפות דבש.

הוראות הכנה

ההכנה: משרים את השזיפים במים רותחים למשך 15 דקות. מתבלים את נתח הבשר במלח, פלפל וזנגביל. מחממים את השמן בסיר כבד ומטגנים עד שישחים מכל הצדדים. מוציאים לכלי אחר. מוסיפים את הבצל ומאדים אותו עד שיתרככך וייעשה שקוף. מחזירים את הבשר לסיר, יוצקים פנימה את מי ההשרייה של השזיפים ומוסיפים מים רותחים עד כדי כיסוי למחצה של הבשר. מוסיפים את התבלינים. מכסים במכסה כבד ומבשלים על אש קטנה למשך שעתיים. הופכים את הבשר בתוך הנוזלים מידי פעם. מוסיפים את השזיפים, הדבש והירקות. מגבירים את האש עד שהנוזלים רותחים. מנמיכים את האש וממשיכים לבשל כשהסיר מכוסה בין חצי שעה לשעה, עד שהירקות מתרככים.

להגשה: פורסים את הבשר לפרוסות ומסדרים אותו על צלחת הגשה יחד עם פרוסות הירקות. את הרוטב מסננים, מרחקיים שומן, יוצקים מעט על גבי פרוסות הבשר ואת היתרה מגישים בכלי נפרד.

הערות

8 מנות אני פשוט בשלתי את הבשר אחרי הטיגון בסיר בישול איטי כל הלילה. כמובן שלא סיננתי את הרוטב ושום דבר מזה

כתבות נוספות