עוף ממולא בפיסטוקים

חדשות כיפה אחת מל"ו 03/09/07 00:00 כ באלול התשסז

עוף, צילום: שאטרסטוק
עוף, צילום: שאטרסטוק

מצרכים

4 כפות שמן זית, בצל קצוץ דק, ½ כוס אורז מבורר, שטוף ויבש, כוס מים חמים, שן שום, קצוצה דק, 100 גרם פיסטוק חלבי, קצוצים, מיץ וקליפה מגוררת מלימון אחד, מו"פ, כפית טימין מיובש, עוף במשקל 2 ק"ג [אני במקום זה השתמשתי ב-2 עופות קטנים], ½ כוס מיץ לימון טרי, קילו תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לרבעים, ½ כוס שמן זית, כפית טימין מיובש, ½ כוס מים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

מטגנים את הבצל בשמן זית. מוסיפים את האורז ומערבבים עד שכל גרגריו מכוסים בשומן. מוסיפים את המים. מערבבים ומבשלים ללא כיסוי 5 דקות. אם המים מתאדים, אפשר להוסיף עוד מעט מים חמים. מסירים את המחבת מהאש, מוסיפים את השום, הפיסטוקים, מיץ לימון וגרד לימון ותבלינים. מערבבים ומניחים להצטנן.

מחממים את התנור לחום גבוה, 200 מעלות. מנקים היטב את העוף ומייבשים במגבות נייר, בפנים ובחוץ. ממלאים את חלל העוף במלית האורז והפיסטוק. סוגרים את הפתח בחוט ומחט או בקיסם שיניים מעץ [אני לא סגרתי בכלל]. משפשפים את העוף במיץ לימון, מלח ופלפל. [אני הוספתי גם תבלין של עוף בגריל]. מניחים את העוף בתבנית צלייה. מסדרים את תפוחי האדמה מסביב לעוף, יוצקים את שמן הזית על העוף ותפוחי האדמה. בוזקים תבלינים. מוסיפים חצי כוס מים.

אופים שעה וחצי. מידי כרבע שעה הופכים את העוף. כדאי להפוך אותו כך שכל פעם יהיה על צד אחר. מידי פעם מרטיבים את תפוחי האדמה במיצים שבתבנית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

כתבות נוספות