כרוב ממולא של חסלט

חדשות כיפה הנהלת הקהילות 10/03/08 00:00 ג באדר ב'

מצרכים

750 גרם בשר בקר טחון

1 כרוב בינוני

2 שיני שום כתושות

2 בצלים בינוניים

מלח

פלפל שחור

1 כוס עגבניות מרוסקות מקופסה (לא רסק עגבניות)

חופן פטרוזיליה קצוצה דק

1 כוס אורז שטוף ושרוי במים במשך רבע שעה לפחות

שמן לטיגון

הוראות הכנה

מסירים את העלים החיצוניים של הכרוב חותכים את בסיס הכרוב ובעזרת סכין חדה מסלקים את הגזע הלבן. חולטים את הכרוב בשלמותו עד שהוא מתרכך, מקררים במי קרח ולאחר מכן מפרידים את העלים . קוצצים את הבצל, מטגנים אותו בשמן במחבת גדולה כשהבצל מזהיב, מוסיפים את השום הכתוש ומערבבים מוסיפים את הבשר הטחון, ומבשלים/מטגנים אותו תוך ערבוב מתמיד מידי 15 דקות מפוררים כל הזמן את הבשר במזלג, שלא יהיו גושים.

מוסיפים את העגבניות המרוסקות, וממשיכים לבשל במשך רבע שעה נוספת, על אש בינונית כאשר רוב הנוזלים התאדו מן הבשר, מוסיפים מלח, פלפל ופטרוזיליה קצוצה.

מורידים מהאש, מסננים את האורז מהנוזלים ומוסיפים לבשר, מערבבים היטב מוציאים את עלי הכרוב מהמים, מניחים במסננת לניקוז הנוזלים את עלי הכרוב הגדולים - חוצים לשניים, לאורך אם יש במרכז העלה ´גזע´ מעובה - חותכים אותו, כדי שיישאר בידינו עלה כרוב דק ונוח לקיפול שמים במרכז כל עלה (או חצי עלה אם הוא גדול) כמות נכבדת מן המילוי, וסוגרים עליו את העלה יש המעדיפים לגלגל את העלה והמילוי בתוכו, יש שמסתפקים בלתת לזה צורה של מעטפה העיקר שהמילוי יהיה מוגן על ידי הכרוב מכל הצדדים, במעטפת הדוקה, ושהמראה יהיה נאה מסדרים את מעטפות הכרוב בסיר די בצפיפות, ממלאים קודם כל שכבה ראשונה, ומעליה שכבה נוספת מוסיפים לסיר 2 כוסות מים מומלחים קלות, מביאים לרתיחה, ומבשלים על אש בינונית במשך חצי שעה, בסיר מכוסה, מנמיכים את האש, ומבשלים למשך רבע שעה נוספת.

הערות

כידוע, יש מנהג לאכול כרוב ממולא בבשר בפורים והסיבה לכך היא שכתוב בפסוק : "הכה תכה" הכה – ראשי תבות: הושענא רבא, כיפורים, המן. שהם ימים טובים באתכסיא. והבשר הוא מצד דין ולכן מכסים אותו.

כתבות נוספות