אסקלופ חזה עוף ברוטב לימון

חדשות כיפה אחת מל"ו 27/09/06 00:00 ה בתשרי התשסז

מצרכים

4 חזות עוף חצויים לשניים ומשוטחים דק

½ כוס קמח

50 גר´ מחמאה

מיץ מחצי לימון

חצי כוס או יותר פטרוזיליה קצוצה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הוראות הכנה

ממליחים ומפלפלים את השניצלים, טובלים בקמח ומטגנים כמחמאה עד שמזהיב. מורידים מהאש, שומרים חם.

הכמות מיועדת ל 4 חזות עוף, שאמורים לספק 4 - 8 מנות.

מחזירים את המחבת שעליה טגנו השניצלים ומוסיפים מיץ מחצי לימון. מגרדים את המחבת בכף עץ (כדי לשחרר את החתיכות שנדבקו), מוסיפים את 1/2 כוס או יותר פטרוזיליה קצוצה, מלח ופלפל. מערבבים ומחזירים את השניצלים אל המחבת, הופכים בתוך הרוטב ומגישים.

אני מעבירה לצלחת הגשה, ואז הרוטב מצפה את השניצלים ולמעשה הוא כבר לא ממש רוטב, ולכן אין עם זה בעיה בשבת על הפלטה.

רוטב אחר: שום ועגבניות: מטגנים את העוף בשמן זית, מוציאים ושומרים בצד. מוסיפים למחבת 4 או יותר שיני שום פרוסות דק, מטגנים כחצי דקה. מוסיפים כף מיץ לימון, עגבניה קצוצה דק, הרבה פטרוזיליה או כוסברה קצוצה, מלח ופלפל, מבשלים דקה נוספת. שופכים על השניצלים. טעים לפזר צנוברים קלויים קלות. אפשר לקצץ דק 2 – 3 פילטים של אנשובי ולהוסיף עם העגבנייה.

רוטב פטריות: מטגנים בצל קצוץ דק ב-50 גר´ מחמאה עד שהוא שקוף. מוסיפים סלסלת פטריות שמפניון פורוסת ומטגנים כ-2 דקות. ממליחים ומפלפלים. מוסיפים פטרוזיליה או בזיליקום קצוץ. מגישים עם השניצלים.

רוטב קישואים: אותו דבר, רק במקום חצילים – קישואים ושום פרוס דק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

הערות

4-6 מנות מתכון פתוח לגוונים יצירתיים

כתבות נוספות