הרב יעקב אריאל: "אישה חייבת ללמוד תורה, בלי זה היא מתנוונת רוחנית"

בכנס ארצי לתורה שבעל פה במכללת אורות ישראל אמר רב העיר רמת גן על הסיבות לחיוב נשים ללמוד תורה והוסיף שיש "נשים שלומדות 50 דפי גמרא עם רש"י ותוספות וזה לא מוסיף להן יראת שמיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/17 17:25 כט באדר התשעז

הרב יעקב אריאל: "אישה חייבת ללמוד תורה, בלי זה היא מתנוונת רוחנית"
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן קובע כי "בדורנו חובה על האישה ללמוד תורה". עם זאת הרב סייג ואמר שיש "נשים שלומדות 50 דפי גמרא עם רש"י ותוספות וזה לא מוסיף להן יראת שמיים".

הרב אמר את הדברים בכנס הארצי לתורה שבעל פה שהחל אתמול במכללת אורות ישראל בקמפוס אלקנה וימשך בימים חמישי וראשון בקמפוס רחובות. הוא חתם בדבריו פאנל בנושא לימוד תורה שבעל פה באולפנות ובמכללות שהנחתה הרבנית ד"ר לאה ויזל והשתתפו בו הרבניות אסתי רוזנברג, ענבל מלמד ומירב (טובול) כהנא.

הרבנית אסתי רוזנברג אמרה כי "על הנשים להשקיע בעולמן הדתי לפחות כמו בעולמן המקצועי" והוסיפה "אסור לנו כנשים להקטין עצמנו לעומת הגברים בעניין לימוד תורה". הרבנית ד"ר לאה ויזל, דיקנית מכללת אורות ישראל אמרה כי "לימוד התורה לבנות במכללות ובמדרשות הולך ונהיה משמעותי ורציני אצל יותר ויותר מבוגרות החינוך הדתי".

הרב אריאל קרא לנשים להשקיע בלימוד תורה שבעל פה: "מתמטיקה אפשר ללמוד? אם צריך ללמוד מתמטיקה אז לומדים. תורה צריך ללמוד גם כן. לא לברוח. אנחנו בעד שוויון, אבל שוויון מאמץ.... אישה לא חייבת ללמוד תורה מטעם מצות תלמוד תורה היא חייבת ללמוד תורה מטעם מצוות יראת שמיים כי לולא לימוד תורה אין יראת שמיים".

ביום חמישי יתקיים בכנס הארצי לתורה שבעל פה במכללת אורות ברחובות יום מיוחד על הרמב"ם ובו ירצו רבנים ואיש ציבור ובהם פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל, שופט בית המשפט העליון ,נעם סולברג ועוד.

פרופ' יובל סיני, נשיא מכללת אורות אמר כי דווקא בסוף זמן החורף בישיבות ובמדרשות, יש ענין להעמיד במה משמעותית לתורה שבעל פה לכלל הלומדות והלומדים ואנו שמחים על כך שרבים מגיעים להיות חלק מהמסורת החדשה ישנה שאנו בונים."