חגית משה: החלומות שלך ניתנים להגשמה על ידך

סגנית ראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק הכספים בעירייה בטור אישי לכבוד יום האישה בינלאומי: "אני קוראת מכאן לבנות הדור הצעיר - הגשימו את חלומכן"

חדשות כיפה חגית משה 08/03/17 13:01 י באדר התשעז

חגית משה: החלומות שלך ניתנים להגשמה על ידך
שרון עזרן, צילום: שרון עזרן

לפני כ-15 שנה התחלתי את דרכי בעיריית ירושלים. הייתי אז עובדת מן המניין במחלקת קידום נוער במנהל חינוך בעיר (מנח"י). בתפקיד זה הכרתי מקרוב את עבודת העירייה ונחשפתי לאתגרים החינוכיים, הכלכליים, החברתיים והאסטרטגיים המאפיינים אותה.

לפני כשנה מוניתי לסגנית ראש העיר ירושלים ולמחזיקת תיק הכספים בעירייה. מינוי זה מבטא את המעבר האישי שלי מאשת מקצוע במנח"י לשליחת ציבור. תפקידי כיום הוא בבחינת הזדמנות גדולה וכפולה עבורי - הוא מאפשר לי לפעול למען הציבור הירושלמי בכלל והציבור הדתי-לאומי בעיר בפרט, ובה בעת, וכך אני מקווה, הוא גם מהווה דוגמה לנערות השואפות לשמש בתפקיד ציבורי בכיר ואשר נחושות לשבור את תקרת הזכוכית המגבילה את התקדמותן של נשים בחברה.

בהקשר זה, אבקש להדגיש כי מקומן של נשים בתפקידי מפתח בחברה עדיין אינו משביע רצון ואינו מניח את הדעת, אף שאכן חלה התקדמות מסוימת בסוגיה זו בשנים האחרונות, הן בפוליטיקה הארצית והן בזירה המוניציפאלית. אכן, למרות הקשיים שחוו נשים בדורות האחרונים בכל הנוגע לפיתוח קריירה עצמאית, היו כאלו שהיוו דוגמא והשארה עבור כולנו - כחלוצות ההולכות לפני המחנה, ככאלו הנותנות תקווה לדור שלם של נערות. נשים רבות העזו לפרוץ את המסגרות הקיימות ולהגשים את חלומן. ועדיין, גלגלי השיניים נעים לאט מדי לטעמי.

אני קוראת מכאן לבנות הדור הצעיר - הגשימו את חלומכן. שאבו השראה מנשות התנועה הציונות שהובילו מאבקים ותהליכים קריטיים עבור העם היהודי, מרחל ינאי בן צבי, דרך חנה סנש ועד לגולדה מאיר. מקומכן בתפקידי מפתח בצבא, בתעשייה, בשירות המדינה ובכל תפקיד אחר שבו תוכלו לממש את עצמכן. זוהי זכות גדולה לשרת את הציבור, מתוך אמונה גדולה בצדקת הדרך ולמען הציבור.

בהזדמנות זו, אני מבקשת לנצל את הבמה המכובדת שניתנה לי ולהודות למשפחתי היקרה. נכון, יום האישה הבינ"ל הוא יום שבו אנו מעלות על נס את ייחודיות המין הנשי. ויחד עם זאת, וכפי שציינתי מעלה, אין אני מתפארת בהישגי בבחינת "כוחי ועוצם ידי". לא הייתי יכולה לכהן בתפקיד כל-כך משמעותי ואינטנסיבי בלי תמיכה גדולה ויקרה שלה אני זוכה מאנשי ביתי.

לסיכומם של דברים, אני קוראת לך. כן, לך. זו שקוראת כעת את הטור וחושבת על החלומות שלה. על הציפיות שלה מעצמה. על המקצוע שבו תרצה לעסוק ועל התחום שאותו תבקש להוביל. המסר שלי הוא ברור - החלומות שלך ניתנים להגשמה על ידך. לא על ידי אחרים - על ידך ובכוחות עצמך. אני קוראת לך לממש אותם ולשאת בעול בכתפיים איתנות. בברכת הצלחה גדולה לכולן ויום האישה הבינ"ל שמח.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן