הכיני עורך לחורף

בחורף העור נוטה להתייבש עקב שימוש במחממים, תנורים ומזגנים, הלחות יורדת והעור הופך לפגיע ורגיש.מנהלת ההדרכה של קליניק עם טיפים - מה חשוב לעשות לשגרת טיפוח העורך

חדשות כיפה שירה רביד 30/11/16 17:39 כט בחשון התשעז

הכיני עורך לחורף
shutterstock, צילום: shutterstock

עם הגשמים הראשונים, כשמזג האוויר משתנה, ישנה תחושה גדולה של התחדשות באוויר. גם בשגרת הקוסמטיקה מרגישים אותה. העור שסבל מפגעי החום הכבד, מהלחות, מהמעברים מהמיזוג לרחוב החם ומהקרינה בקיץ - זקוק גם הוא להתחדשות.

דפנה קינקס, מנהלת ההדרכה של קליניק בישראל מעניקה טיפים לטיפול בעורנו לאחר עונת הקיץ: בחורף, כאשר מזג האוויר קר ואנחנו מתחילים לחמם את הבתים בתנורים או במזגנים, העור נוטה להתייבש ולהפוך למחוספס. דווקא בעונה הזו יש חשיבות גדולה מאד לשמירה וטיפוח של עור הגוף, על מנת להימנע ממצבי יובש קשים, המתבטאים מיד במראה עור אפרפר, גירודים וקילופים.

למרות העובדה שאת משתמשת בקפדנות במוצרי קוסמטיקה המיועדים לסוג עורך, עור הפנים שלך יכול להיות שומני ומלא פצעים ביום אחד ויבש מאוד ביום אחר. תופעה זו קורת לנשים רבות אשר סוג עורן לא אובחן כראוי והמוצרים שאת משתמשת בהם אינם מתאימים לך לתקופה הנוכחית.

חשוב לבצע אבחון עור מספר פעמיים בשנה על מנת לוודא את צרכי העור על פי עונות השנה. חשוב לזכור - בכל עונות השנה - העצה הנפוצה ביותר לשמירה על עור פנים קורן היא שתייה מרובה של מים אבל גם חשוב לא פחות להשתמש בקרם לחות יעיל וטוב המותאם לסוג עורך, קרם הגנה מפני השמש ואף בסרום המתאים לסוג עורך.

הכללים המומלצים לשמירה על עור מפני התייבשות :

• לשמירת הלחות של העור - יש להימנע מחימום יתר של החדרים.

• אזורים בגוף יטופלו טוב יותר אם נתמקד בהם ונעניק להם את תשומת הלב הראויה. כל אזור, רצוי שיטופל בקרמים אשר מיועדים לאזור שלו ( תזכרו - תפסת מרובה, לא תפסת). בפנים השתמשו בקרם המיועד לפנים וכמובן לא להזניח את אזור העיניים הדורש קרם עשיר יותר.

• גם בחורף - השמש היא אחד הגורמים הראשונים ליצירת עור יבש וקמטים. אל תשכחי למרוח מסנן קרינה בעל SPF גבוה לפני כל יציאה מהבית ולא רק על הפנים: על הידיים, על הצוואר ועל כל פיסת עור שרואה אור.

• יש לנגב את העור מיד לאחר המקלחת, ולא לתת למים להתאדות מעצמם. מומלץ לנגב בטפיחות ולא למשוך את המגבת על הגוף בחוזקה.

• בחורף הרגליים נמצאות כל היום בגרביים ולכן מומלץ לאחר הרחצה, להקפיד לייבש את כף הרגל במגבת, בעיקר בין האצבעות (וכך תמנעי פטריות). מומלץ לפזר גם אבקת טלק בין האצבעות.

• מומלץ לרכך ולשמן את כפות הרגליים כל ערב אחרי המקלחת (כשהנקבוביות פתוחות) בקרם רגיל עשיר.

• לבעלות עור קשה וסדוק מומלץ לעשות פילינג אחת לשבוע. כמו כן כדי לתקן, לטפח ולשמר את העור, ועל מנת שיהיה מסוגל לשמור על מאגר המים בתוכו, יש להחזיר לו רמה אופטימלית של לחות ע"י הזנת העור בקרם לחות

• בחורף מומלץ לבצע פילינג בעור הפנים. במהלך כל השנה ניתן להשתמש בתכשיר פילינג ביתי באופן קבוע אחת לשבוע, אולם בחורף אפשר לעשות פילינג עמוק יותר במכון יופי. זהו אחד האמצעים היותר יעילים לטיפול בעור יבש. יש כמה סוגי פילינג. רצוי להתייעץ עם קוסמטיקאית מומחית על סוג הפילינג הרצוי. פילינג עמוק, נעשה בדרך המרפאות או במקומות מוסמכים לכך. פילינג בינוני כדאי לעשות ביום חמישי בשבוע. הוא ישאיר אותך אדמומית בשישבת אך תוכלי לתפקד ולצאת כבר ביום ראשון.

• מומלץ להשתמש במסכות ניקוי מטהרות להרגעת העור, וכן במוצרים המכילים ויטמין C (נוגד חמצון). כמובן שיש להשתמש באופן קבוע בקרמים ליום וללילה, המעשירים את עור הפנים בלחות ובונים את תאי העור במשך הלילה.

• מומלץ להשתמש במוצרים ללא בישום כדי לא לגרום לגירויים נוספים.

• מומלץ להשתמש באל-סבון עדין, נוזלי או מוצק שאינו מייבש את העור.

• ניתן להשתמש בתחליב רחצה אותו שמים באמבט והוא יוצר שכבת הגנה על העור לשימונו ומניעת התייבשות נוספת.

• טיפול בעור יבש נעשה גם מבפנים: צריכה של תוספי מזון חיוניים כמו אומגה 3 או מולטי ויטמין משלימה את העבודה.

שינויי הטמפרטורה נוטים להזיק לעור. סוף הקיץ, זאת התקופה האידיאלית לטפל בנזקי השמש של תקופת הקיץ (כתמי פיגמנטציה בעיקר) היות וצפויה לנו חשיפה פחותה לשמש. משום כך, מומלץ לנצל את עונות הסתיו והחורף בכדי לטפל בעור בתכשירים המסייעים בהבהרה ומאפשרים להעניק לעור גוון אחיד וזוהר.

הסתיו הוא זמן אידיאלי לשימוש בתכשירי פילינג ומסכות להסרת תאים מתים ולחיטוי וניקוי עמוק ויסודי של עור הפנים והגוף. על מנת להגביר את האפקטיביות של תכשירי הלחות לעור, מומלץ להסיר את שכבות התאים המתים. מומלץ להשתמש בתדירות גבוהה יותר במסכות לחות והזנה, היות והפעילות שלהן בלילה אינטנסיבית.