התעייפת מטיפולי הפוריות? מיזם חדש יביא לך אוכל מוכן עד הבית

הכנת אוכל עבור אשה יולדת היא כבר דבר שבשגרה בציבור הסרוג. מעתה, גם זוגות מאותגרי פוריות, שמעמסת הטיפולים והאכזבות, מקשה עליהם את ההכנות לשבת, יוכלו לקבל עזרה דומה

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/16 15:21 כז באב התשעו

התעייפת מטיפולי הפוריות? מיזם חדש יביא לך אוכל מוכן עד הבית
shutterstock, צילום: shutterstock

רובינו מכירים את המנהג היפה של בישולים לשבת עבור משפחה שזה עתה נולד לה תינוק חדש. אך יש משפחות נוספות, שמתקשות להרחיב את התא המשפחתי, ששגרת הטיפולים השוחקת, מכבידה עליהם ומקשה את מלאכת הבישולים לשבת. מעתה, גם להם יש למי לפנות.


עמותת אדוה, לזוגות מאותגרי פוריות, השיקה היום מיזם חדש שמטרתו להקל על זוגות והורים המצויים בשגרת טיפולי פוריות, בכל מה שקשור להכנות לשבת. "המיזם נולד בעקבות סיפורים מהשטח" מספרת שרה, אחת מממקימות המיזם, "מישהי סיפרה לי שטיפול שהיא עברה הצריך שהיא תשכב וכמה שפחות תזוז. הדבר פגם בהכנות שלהם לשבת עד שהיא נאלצה בכל זאת לקום ולבשל מעט מה שפגע בה לאחר מכן מבחינה בריאותית". לדבריה כשהיא שמעה את הסיפור הזה וסיפורים דומים נוספים היא החליטה לקום ולעשות מעשה. "הרי ליולדות מבשלים לשבת אז למה שלא נעשה את זה גם עבור נשים ומשפחות שעוברות חוויות וטיפוחים לא נעימים?".


מעבר להיבט הפיזי-בריאותי, שרה מדברת גם על הצד הנפשי-רגשי. "יש פעמים שההורמונים עושים בנשים שמות ואף אחד לא חושב ולא יודע מה עובר עליה ואיזה דברים היא עוברת. בד"כ הזוגות גם מתביישים לבקש עזרה". לכן, חושבת שרה שהחברה צריכה להתגייס עבור הנשים והמשפחות הללו. "הנשים שעוברות את הטיפולים הן גיבורות שמגיע להן כל עזרה שהן רק צריכות, בטח בישולים לשבת".


המיזם החדש, מתבסס על מתנדבים שמוכנים לקחת על עצמם לעזור בבישולים והאפיה לכבוד שבת, עבור אותם הורים ואותן זוגות מאותגרי פוריות. לפרטים נוספים ניתן לפנות לשרה 0545725643 או לליבי 0524638288