כנגד ארבע בנות

והגדת לבתך: איך מעבירים את הלפיד בתחום המיניות בדור שלנו? שירן רבינוביץ משאילה את ארבעת הבנים של ההגדה של פסח ומנחה את האימהות

חדשות כיפה שירן רבינוביץ 11/04/16 19:13 ג בניסן התשעו

כנגד ארבע בנות
shutterstock, צילום: shutterstock

כנגד ארבע בנות דיברת: אחת מסוקרנת, ואחת מתנגחת, ואחת תמימה ואחת שאינה יודעת לשאול

המסוקרנת- מה היא אומרת: "אמא, למה גופנו נברא כך? ומה תפקידו?" אף את הסבירי ופרטי והדגימי ועני לה על כל שאלותיה המתעניינות בסבלנות, בנינוחות ובטבעיות.

המתנגחת - מה היא אומרת: "למה משהו כל-כך מיושן שנכתב בידי גבר, יכתיב לי מה ומתי לעשות ולחשוב ולנהוג עם הגוף הנשי שהוא רק שלי, תוך ניסיון לדכא אותי?" ולפי שבאה כדי להתריס (ועד שתחזור כדי להקשיב), אף את הטיחי בפניה שלו רק הייתה הקפדה על הלכות ייחוד ושמירת נגיעה שכיחות ההטרדות במקום העבודה הייתה נמוכה פי כמה, ואת ההשלכות של אי שמירת טהרת המשפחה ואת יחס היהדות לאישה כפי שמתגלה (בניגוד למיוצג בתקשורת) בכל הקשור לסרבנות גט - היא מוזמנת להתאמץ ולבחון בעצמה.

התמימה - מה היא אומרת: "מה קורה לי כאן?" ואמרת אליה והשבת לסימני השאלה שלה בשפתה ולפי יכולתה לקבל.

ושאינה יודעת לשאול - את פיתחי לה, ועוררי את האהבה לפני שתחפץ. כיוון שבדור בו המיניות כל-כך זמינה ונגישה גם למי שלא דורש אותה, נכון יותר שהיא תקבל את המידע מעובד, מסונן ומותאם לגילה ורמתה, ממקור אמין, מהימן, ואוהב - כמוך.

טיפוסים שונים, סגנונות שונים, רמות שונות, ולכולן -אמא- תוכלי לתת מענה, ולהעביר את לפיד הנשיות לדור הבא.

הכותבת היא מחנכת למיניות בריאה ומשיבה ב"חברים מקשיבים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן