נשים, קומו לרקוד

קומו לרקוד בשביל שהבת שלכן תרגיש אחרת. שייכת, אהובה ומאמינה. קומו לרקוד כי לפעמים הדרך לתיקון פערים אינה עוברת במחאות, שריפת אביזרי לבוש או מהפכנות. פשוט קומו לרקוד

חדשות כיפה טל טביומי 24/09/15 19:25 יא בתשרי התשעו

נשים, קומו לרקוד
shutterstock, צילום: shutterstock

קומו לרקוד, נשים, אימהות ובנות, קומו לרקוד. בחג הזה כבר ישבתן מספיק כבר הרגשתן בצד ולא שייכות לשמחה. אז עשו עימכן חסד וקומו לרקוד.

קומו לרקוד בשביל שהבת שלכן תרגיש אחרת. שייכת, אהובה ומאמינה. קומו לרקוד כי לפעמים הדרך לתיקון פערים אינה עוברת במחאות, שריפת אביזרי לבוש או מהפכנות. פשוט קומו לרקוד. קומו לרקוד גם אם אתן נבוכות וזה אף פעם לא היה כזה כיף לכן. קומו לרקוד גם אם הגברים לא דאגו להזיז עבורכן את הספסלים. קומו לרקוד אפילו שכמות הבלטות ברבים מבתי הכנסת אינה מספקת אפילו לרבע צעד תימני. אבל קומו לרקוד כדי שהאדריכליות של הדור הבא כן יוסיפו את המטרים הנדרשים לעזרת הנשים (מי יודע אולי גם יתכננו גישה נוחה לעגלות). ובינתיים, קומו לרקוד. קומו לרקוד כי זו גם השמחה שלכן. לכבודה של התורה המתוקה מדבש. לכבודן של לומדות התורה שהולכות ורבות מדי שנה.

קומו לרקוד בשביל הבן שלכם. שיגדל בידיעה שאמא רוקדת בשמחת תורה. וזה יהיה שם בתודעה שלו כגבר בעתיד- השייכות והשמחה ולא רק העייפות והטרחה.(מי יודע אולי הוא יהיה גבאי שידאג לתאורה טובה,מזגן פעיל, ומחיצה מכבדת ולא דוחקת.)

קומו לרקוד ותפסיקו להרגיש זקנות. מתי זה קרה שהפסקנו להיות אלה שנוסעות לשמח בהקפות והפכנו לנזקקות? זה אמיתי? זה הרי לא עניין של הברכיים, זה עניין של תודעה. לרגע קטן תתחברו לחניכת בני עקיבא שהייתן ותפסיקו להרגיש זקנות. זה שקר. אל תרדפו אחרי המייקאפ שישפר את ההרגשה פשוט קומו לרקוד. קומו לרקוד ואל תפתחו קבוצה של פמיניסטיות דתיות ללא חוש קצב. קומו לרקוד בשביל החברות שלכן שתמיד אהבו לרקוד ועכשיו מרגישות את הדיכוי התודעתי כשהן חמישה בודדות במעגל. אל תכבו גם אותן. קומו לרקוד כפתחו של מחט.

קומו לרקוד כי המהפכה הזאת עוברת עמוק בתוך המסורת.

״ותקח מרים הנביאה אחות אהרן את התף בידה ותצאן כל הנשים אחריה בתפים ובמחלת.״

״וכי מניין היה להם תופים ומחולות? אלא לְעולם הצדיקים יודעין ומתפייסין ומבטיחין שהקב"ה עושה להם נסים וגבורות, עד יציאתן ממצרים התקינו להם תופים ומחולות."

תעשו לעצמכן טוב, תפתחו את המזוודה שארזו הנשים לפני אלפי שנים, וקומו לרקוד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן