מחאה בפייסבוק: רשתות האופנה הישראליות מתעלמות מהדתיות

אלפים שיתפו פוסט הדורש מרשתות האופנה הישראליות להפסיק להתעלם מהדתיות ולייצר בגדים המתאימים גם לשומרות תורה ומצוות. "חברות האופנה הישראליות מתעלמות ממני, מאיתנו, כאילו אנו אוכלוסייה שפשוט לא קיימת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/15 12:35 יט באלול התשעה

מחאה בפייסבוק: רשתות האופנה הישראליות מתעלמות מהדתיות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עשרות אלפי לייקים, אלפי שיתופים ותגובות למחאה וירטואלית בפייסבוק ביממה האחרונה, הדורשת מרשתות האופנה הישראליות להפסיק להתעלם מהדתיות ולייצר בגדים המתאימים גם לשומרות תורה ומצוות.

"קוראים לי חיה ואני רוצה שינוי!", נכתב בפוסט ששותף קרוב ל-2000 פעמים, ואשר קיבל יותר מ-16 אלף לייקים, סכום עצום במושגים ישראליים ברשתות החברתיות. בתמונה שצורפה נראית בחורה דתייה, כשהיא מחזיקה שלט עליו נכתב "אני דתיה. לקסטרו אין מה להציע לי".

"חברות האופנה הישראליות מתעלמות ממני, מאיתנו, כאילו אנו אוכלוסייה שפשוט לא קיימת", נכתב, וכראיה לפתרון לחברה שומרת מצוות, הובאה דוגמא מחברת שטראוס: "בשטראוס ערכו סקר וגילו שהציבור שהכי פחות צורך יוגורט בארץ זה הציבור החרדי.ישבו המנהלים והגיעו למסקנה: הסיבה לכך היא היצע היוגורטים הנמוך שיש בשוק בהכשרים המתאימים לציבור החרדי. הם הרימו את הכפפה ויצרו עוד 13 סוגים חדשים בכשרות מהדרין"

"ברשותי סקרים פרטיים שנעשו במשרדי פרסום לזיהוי פלחי השוק. הממצאים מעידים על קניינות מוגברת במגזר החרדי והדתי בתחום של טקסטיל, אפנה והנעלה. צרכנות זו נרשמת דווקא בחברות מוכרות של אפנה עלית וכדומה, על פני בזארים או חנויות זולות לכל המשפחה, למשל"

"אז למה רשתות האופנה הישראליות עדיין לא מכירות בנו כקהל לקוחות פוטנציאלי?", תוהה הכותבת. "מדוע רשתות האפנה הישראליות מתעלמות מנתח צרכני כל כך משמעותי שנאלץ לשלם יקר יותר, לערוך קניות בחו"ל או לרוץ לתופרת כמעט עם כל בגד?".

הכותבת, חיה, דורשת מהגולשים "בואו נעשה רעש!! אל תנוחו!! תפיצו! תתייגו תלייקו ותגיבו!", ומבטיחה כי "לא אנוח עד שאשיג התחייבות מחברה אחת לפחות שבקולקציה הבאה ייצרו ליין לנשים המקפידות על כללי הצניעות היבשים. ליין שממש לא ישמש רק אותנו, ישנו ציבור גדול מאד (-גם במגזר הכללי) שמזוהה ומעוניין בלבוש ייצוגי ורשמי יותר".

עוד היא מבקשת להפיץ את הפוסט בכל מקום אפשרי, תוך כדי תיוגים של חברות האופנה הישראליות. בנוסף, כותבת חיה, "אני מאתגרת כל אחת מכן להעלות תמונה משלה, פתק, עם פנים או בלי , כך שהמסר יהיה זהה".

הגולשים הגיבו בהתלהבות, ולפוסט נרשמו אלפי שיתופים, הן בדף הפייסבוק המקורי והן בדפי פייסבוק משמעותיים כגון הצינור. כעת רק יש לראות האם חברות האופנה ירימו את הכפפה או שמא ידבקו בהתעלמותן.