Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
רב בכיר בארה"ב: לשקול מחדש לימודי גמרא לנשים - כיפה

רב בכיר בארה"ב: לשקול מחדש לימודי גמרא לנשים

הרב מרדכי ויליג, ראש ישיבה ב"ישיבה יוניברסטי", יוצא נגד לימוד הגמרא לנשים, המובילה לטענתו לתופעה של הסמכת נשים והקמת מניינים שוויוניים. "גישה פוסט-מודרנית שמטילה ספק באלוהות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/15 09:40 ה באלול התשעה

רב בכיר בארה"ב: לשקול מחדש לימודי גמרא לנשים
אילוסטרציה בלבד. למצולמות אין קשר לידיעה. שני גרין, צילום: אילוסטרציה בלבד. למצולמות אין קשר לידיעה. שני גרין

הרב מרדכי ויליג, ראש ישיבה ב'ישיבה יוניברסטי' ובכיר ב'בית הדין של אמריקה' יוצא בחריפות נגד תופעת לימוד גמרא בקרב נשים.

במאמר שפרסם בתחילת החודש הוא טוען כי "הפמיניזם ממשיך לחדור ליהדות האורתודוקסית, וההסמכה האחרונה של נשים היא רק דוגמא אחת. הפרקטיקה הזו נתפסת למרבה הצער לפחות על ידי חלק מתומכיה, כחלק מניסיון לשנות את חוקי התורה".

"תופעה זו עלולה להביא לפילוג בתוך האורתודוקסיה", מזהיר הרב ויליג ומצביע על הבעיה לדעתו - לימוד גמרא על ידי נשים. הרב ויליג מציין כי כבר נטען בעבר כי "מה שקורה היום הוא המשך ישיר לתחילת לימודי תלמוד לנשים דתיות בשנת 1980", ומוסיף כי "יש לשקול מחדש את הלימוד הזה. למרות שיש מקורות המעודדים נשים בודדות שיש להן את היראה הנכונה, יש לשקול מחדש את ההכללה של התלמוד בתכנית הלימודים בבתי הספר האורתודוקסים המודרניים".

"בעוד ה'גדולים' של המאה העשרים ראו בלימוד התורה דרך לשמור על הנשים קרובות למסורת שלנו, היחס השוויוני הוביל אותן לחבק ולתמוך ברעיונות ושיטות שאינן מקובלים על אותם 'גדולים'", טוען הרב ויליג.

הרב ויליג טוען כי לימוד הגמרא על ידי נשים הוביל להסמכת נשים ומניינים שוויוניים. "זו גישה פוסט מודרנית שמטילה ספק באלוהות", הוא טוען. "מדובר בבתשובה להקצנה בתוך האורתודוקסיה המודרנית. למעשה, אפילו היהדות הקונסרבטיבית לא קיבלה את הסמכת הנשים לפני 40-50 שנה".

עוד טוען הרב ויליג כי גם תופעה נוספת, קבלה של נישואין חד מיניים, אשר מתחילה להיות לגיטימית בעיני חלק מהיהדות האורתודוקסית, נדחתה לפני עשורים בודדים גם על ידי היהדות הרפורמית מכיוון שהדבר מנוגד לחיים יהודיים. "למרבה הצער גם חלק מהיהודים האורתודוקסים היום שמקבלים את האיסור על הומוסקסואליות כנורמטיבית חושבים שהתורה טעתה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן