מתחתנת בירושלים? קבלי טבילות במקווה בחינם

בעוד יהדות התורה מנסה לקבור את חוק הנישואין של צהר, בירושלים מוכח כי החוק עובד. בניסיון למשוך הזוגות להירשם במועצה הדתית מציעים במקום טבילות חינם למשך שנה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/15 14:58 י באייר התשעה

מתחתנת בירושלים? קבלי טבילות במקווה בחינם
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעוד יהדות התורה מעוניינת לקבור את חוק הנישואין של צהר, המאפשר לאדם להתחתן בכל מועצה דתית בארץ, וכן במסגרת ארגון רבני צהר, בפועל נראה כי התחרות בהחלט עובדת לטובת הזוגות, כשהמועצות הדתיות בארץ מציעות הטבות למתחתנים באמצעותם.

יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי הנחה את אגף המקוואות במועצה הדתית להעניק לנשים הנישאות בירושלים שנה ראשונה חינם לטבילה במקוואות של המועצה הדתית, זאת באמצעות צ'יפ אלקטורני.

במסגרת השירות לציבור הורה ישי לאגף המקוואות במועצה לרכוש את הצ'יפ, אותו תקבל כל אישה אשר תוכל להעביר אותו בכניסה למקווה ובכך תוכל להיכנס באופן אוטומטי למקווה. הנחייתו של ישי לרכוש את הצ'יפים האלקטרוניים הגיע לאחר שנשים רבות נאלצו להסביר לבלניות במקוואות כי הן זכאיות לטבילה חינם ולהציג תעודות זהות על מנת להוכיח שהן נמצאות בשנתן הראשונה לנישואין.

לדברי ישי כחלק מהשירות לציבור, הוא החליט להקל על הנשים ולמנוע מהן את הצורך להוכיח כי הן זכאיות לכניסה חינם. "הצ'יפ האלקטרוני יחסוך להן את כל השאלות והן יוכלו להיכנס באופן מיידי למקווה. אחרי שנה הוא יפוג באופן אוטומטי ויחדל משימוש", מסביר ישי. לדבריו, המועצה הדתית מעניקה לכל אישה שבאה להירשם לנישואין אצלה במשך שנה שלמה טבילה חינם במקוואות. "כחלק מהרצון שלנו להעניק שירות לצרכני שירותי הדת אנחנו מנסים כל הזמן לשפר את השירות ולקדם את היחס לתושבים והצ'יפ הוא אחד מצעדים אלו".