עליזה לביא: לא ייתכן שבית הדין הרבני יסרב לסדר גט לעגונה

ח"כ לביא מברכת על כך שהאירוע בבית הדין הרבני הגיע לסיום מספק, אך מבהירה, כי "אסור שמקרים כאלו יישנו. לא ייתכן שבית הדין הרבני יסרב לסדר גט בגלל שמדובר בראש חודש"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/04/15 13:47 ל בניסן התשעה

עליזה לביא: לא ייתכן שבית הדין הרבני יסרב לסדר גט לעגונה
רונן פדידה, צילום: רונן פדידה

חברת הכנסת עליזה לביא הגיבה היום (א') בצהריים על האירוע בבית הדין ברבני בירושלים, בו סירבו דיינים לסדר גט ולשחרר אישה מעגינותה מכיוון שמדובר בראש חודש, ומבהירה כי אסור שהדבר יישנה ושיש לפעול למינוי דיינים מקצועיים וקשובים בבתי הדין ברחבי הארץ.

לפני כשעה פורסם ב'כיפה' כי לאחר ארבע שנים בהם הייתה אישה עגונה היא התבשרה כי בן זוגה מסכים לתת לה גט. כשהגיעה לבית הדין הרבני בירושלים התברר כי הדיינים מסרבים לאפשר לבעל לתת את הגט מכיוון שמדובר בראש חודש, ולטענתם אסור לתת גט בראש חודש, זאת בניגוד לעמדת ההלכה.

לאחר פרסום המקרה ב'כיפה' ובעקבות מחאה שקמה ברשתות החברתיות, נמצא דיין אשר יסכים לדון בנושא ולאפשר לבן הזוג לתת לאישה גט.

בתגובה לדברים, אומרת ח"כ לביא כי "ראש חודש אינו תירוץ. כעת בבין הדין הרבני מסורבת גט זוכה לשחרור. לא בזכות הדיינים אלא רק אחרי זעקה והתערבות.

"מיד שהובא לידיעתי על המקרה פניתי למנהלת בתי הדין עו"ד אמי פלמור בבקשה לטפל בעניין בדחיפות", מספרת לביא. "לא ייתכן שבית הדין הרבני בירושלים מסרב לסדר גט ולשחרר אישה מסורבת גט מזה ארבע שנים מכבלי עגינותה, כשהסיבה לסירוב היא שמדובר בראש חודש ולא ניתן לתת גט".

"לשמחתי התבשרנו כי המאמצים נשאו פרי, נמצא פתרון והחל תהליך מסירת הגט. נראה שכשיש רצון ונכונות, הרבנים מצליחים לאתר פתרונות", אומרת לביא ומוסיפה כי, "אסור שמקרים כאלה יישנו. הדבר מלמד כמה חשובה מלאכת הוועדה למינוי הדיינים, שתבטיח לכולנו דיינים מקצועיים, קשובים, המכירים את מגוון הפרטים המרכיבים את החברה בישראל".

"החוק שהעברתי לייצוג הולם לנשים בוועדה נועד להבטיח בדיוק את זה, אך לצערי כיום הוא בסכנה ליסוג לאחור ולהתבטל כחלק מהמו״מ הקואליציוני עם המפלגות החרדיות. אין בכוונתי לאפשר לחוק החשוב הזה להפוך למטבע עובר לסוחר, ואני מחויבת להמשיך לפעול להתרת נשים מעגינותן", מסכמת לביא.