הבעל הסכים לתת גט אחרי 4 שנים, בבית הדין סירבו לקבל אותו בראש חודש

לאחר ארבע שנים הסכים בן הזוג לתת גט, אך בית הדין סירב לתת גט מכיוון שמדובר בר"ח. בעקבות הרעש הציבורי ברשתות החברתיות נמצא דיין שיסדר גט

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/04/15 12:38 ל בניסן התשעה

הבעל הסכים לתת גט אחרי 4 שנים, בבית הדין סירבו לקבל אותו בראש חודש
אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר. צילום פלאש 90, צילום: אילוסטרציה, למצולמת אין קשר לנאמר. צילום פלאש 90

בכל פעם שנדמה שאי אפשר להגיע לשיאים יותר קפקאיים, מוכיחים בבית הדין הרבני כי אפשר להגזים יותר, ולגרום לעגונות כאב לב מיותר.

לאחר ארבע שנים הסכים הבוקר (א') בן זוג, שעיגן את אישתו במשך לא פחות מארבע שנים, לתת לה גט בתמורה לויתור מצידה על כל הרכוש המשותף, וסוף סוף סאגה של עגינות אמורה הייתה לבוא על מקומה בשלום, או כך לפחות חשבה אותה אישה שאמורה לחזור לצרפת מחר בבוקר.

בצעד יוצא דופן קבעו דיין אחרי דיין בבית הדין הרבני בירושלים כי הם לא מסכימים לסדר את הגט, מכיוון שמדובר בראש החודש, זאת למרות שמדובר באירוע קשה אשר יש למצוא לו פתרון מהיר, בטח כשכל דקה חשובה מכיוון שבן הזוג עלול להתחרט. בשולחן ערוך, אמרו הדיינים, קבעו כי אסור להגיש גט בראש החודש, והתעלמו מפסקה של הרמ"א שאומרת שאם מדובר בעגונות יש להתיר ולאפשר הגשת גט גם בראש חודש. "וטוב לחוש לזה אם לא במקום שיש חשש לעיגון".

"מדובר באישה שהייתה עגונה במשך ארבע שנים", אומרת ל'כיפה' עורכת דינה, ניצן כספי שילוני ממרכז צדק לנשים. "היא אמורה לחזור לצרפת מחר ואף דיין לא היה מכון לסדר גט בירושלים. במקומות אחרים לא הייתה שום בעיה אבל בירושלים היה סירוב מוחלט".

ברשתות החברתיות, ובעיקר בקבוצת "אני פמיניסטית דתיה וגם לי אין חוש הומור", עלה זעם גדול ביותר על האירוע המקומם. בעקבות זעם זה, בנוסף לפניות של 'כיפה' וכתבים נוספים לדוברות בתי הדין, נמצא הדיין הרב אברג'יל, שהסכים לתת גט לעגונה ולשחרר אותה מהקשיים אותה חוותה במשך ארבע השנים האחרונות. בשעות הקרובות צפויה האישה לקבל את הגט המיוחל.

"זה מקומם", אומרת שילוני. "לא מספיק שהאישה נסחטת על ידי בן הזוג, גם בית הדין מערים קשיים". עם זאת הבהירה שבניגוד לרוב דייני בית הדין בירושלים, היו גורמים מקרב בתי הדין הרבניים והרב הראשי לישראל שכן סייעו על מנת לגאול את האישה מעגינותה.

תגובת בתי הדין הרבניים: הנהלת בית הדין מצרה על הרעש הבזוי שנעשה כלפי בית הדין ירושלים, בעוד הצדדים נועדו במקום הוצא פרסום המכפיש את שמו. המקרה נבחן לאשורו ע"י הדיינים וצוות ההנהלה כיצד יינתן לסדר את הגט. בסופו של עניין בית הדין פעל לפנים משורת הדין, וסידר את הגט בין הצדדים.