Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
5 קבוצות פייסבוק שאתן חייבות להכיר! - כיפה

5 קבוצות פייסבוק שאתן חייבות להכיר!

פמיניסטיות, חרד"ליות או לייטיות? אלו הקבוצות שאתן חייבות להכיר

חדשות כיפה מערכת משלך 22/01/15 17:01 ב בשבט התשעה

5 קבוצות פייסבוק שאתן חייבות להכיר!
shutterstock, צילום: shutterstock

הכתבה באדיבות אתר הנשים 'משלך'

בעידן הפייסבוק בלתי אפשרי להתעלם מקבוצות פעילות וחזקות. וכך, בעוד כמעט כל חבר פייסבוק (או, הכיר) את קבוצת 'סטטוסים מצייצים', 'ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם' ו'פשפשוק', לא כולכן מכירות את הקבוצות החזקות של ציבור הנשים הדתי.

1) אני פמיניסטית *דתיה* - וגם לי אין חוש הומור

רקע: ככל הנראה קבוצת הפמיניסטיות הדתיות הפופולרית ביותר ברשת כיום. זירה סוערת ובוטה המיועדת לדיונים ברומו של פמיניזם בעולם הדתי.

מיועדת ל: מי שרואה עצמה פמיניסטית דתייה המעוניינת לקחת חלק בדיונים מרעננים ופורצי דרך מצד אחד, ונכונה לקרבות וירטואלים מצד שני.

תיאור הקבוצה: "זהו מקום עבור נשים לחלוק ולשתף אירועים מחייהן במסגרת הדת. מקום בו הן יכולות לצחוק על הכול, בלי להצטדק, בלי להתנצל, בלי להיות מואשמות בחוסר צניעות, ובלי להסביר למה אין להן חוש הומור.

הערה חשובה: זוהי לא קבוצת דיון על פמיניזם. הסגברה מכל סוג תימחק לאלתר (למי שלא מכיר את המושג - גוגל). מסגבירים, מחרחרי ריב, דיונים אודות 'פמיניזם כן או לא', שוביניזם, אלימות מילולית או התנסחויות פוגעניות כלפי חברות הקבוצה כמו גם הגנה על פריבילגיות גבריות - יימחקו מיידית ***

אנחנו כאן בשביל לצחוק ולשתף ולמצוא כוחות ביחד במרחב נעים. הקבוצה היא קבוצה עבור פמיניסטיות דתיות. זה הבית שלנו, המקום בו אנחנו רוצות להרגיש בטוח, להתייעץ, לכעוס, לצחוק. הבית הזה פתוח כמובן בפני בנות ובני בריתנו - כמו פמיניסטיות שאינן דתיות או גברים השותפים למאבק הפמיניסטי.

בבית שלנו אנו לא מתכוונות לעסוק בהגנה - לא על הדתיוּת שלנו ולא על הפמיניזם שלנו. איננו זקוקות לעצות חינוכיות או הלכתיות אודות איך לחיות את החיים המורכבים דיים של פמיניסטית דתיה. איננו מחפשות אישורים הלכתיים מאף אחד, ובקבוצה הזאת לא יגידו לאף אחת מה צנוע ומה לא, איך להתפלל, איך לקיים מצוות, מה במסגרת ההלכה ומה מחוץ למסגרת.

לכתבות נוספות באתר משלך:

- מה יש לך בתיק? ריקי אוגול

- סופרות את הכסף: כותבות בעידן הדיגיטלי

לא כולן כאן מתפללות עם נשות הכותל, אך בקבוצה הזאת נשות הכותל לא צריכות להתנצל; לא כולן כאן מרגישות שהמאבק הלהט"בי רלבנטי עבורן, אבל בקבוצה הזאת הקהילה הלהט"בית - ובפרט זו הדתית - תהיה מוגנת מפני התקפות; יש כאן לכאורה רוב אורתודוכסי, אבל בקבוצה הזאת רפורמיות וקונסרבטיביות לא צריכות להסביר את עצמן ואת דרכן בעבודת ה'. זו לא קבוצה אורתודוכסית. זו קבוצה *דתית*, וכל צורות הדתיוּת במשמע. מנגד - השמצת הדת וערעור או זלזול כללי באמונה היהודית ובעקרונות יסוד של היהדות - פוגעים גם הם בסביבה הבטוחה שהקבוצה מבקשת להיות, ואין מקומם כאן.

נקודה לסיום - זו לא קבוצה לדיונים בכל תחלואי החברה הדתית בישראל או דיונים פוליטיים וחברתיים. בחירות לרבנות הראשית, דילים פוליטיים של מפלגות דתיות, היחס לפליטים או החזרת שטחים - לא כאן. אנו בוחרות להימנע מדיונים אלו במידת האפשר משיקולים של לכידות הקבוצה וההתמקדות בפמיניזם. זו כן קבוצה לדיונים פמיניסטיים כלליים שלא נוגעים לדת. פוסטים שאינם קשורים לנושא הקבוצה (off topic) - עשויים להימחק.

למצטרפים חדשים - לפני שאתם פותחים פוסטים ומגיבים מומלץ לקרוא כמה שרשורים ודיונים בכדי להתרשם מן הסגנון ומן ההווי וללמוד להכיר את הקהילה הווירטואלית.

גברים פמיניסטים - אתם בהחלט רצויים כאן, אבל בתנאי אחד: אל תשתלטו על השיח. יש לכם מספיק מקומות להתבטא. מטרת הקבוצה היא להשמיע קולות נשיים שמושתקים בשלל דרכים. כשחברה בקבוצה פותחת דיון והוא הופך להיות דיון בין גברים שאי-אפשר להשחיל בו מילה - זה לא פמיניסטי ולא לעניין, ובפרט כשאתם מסיטים דיון פמיניסטי לכיוון אחר. כנ"ל לגבי פתיחת פוסטים מרובים. נא התאזרו באיפוק".

נושאים שעלו בקבוצה לאחרונה: דיון בנושא תגובות הטוענות שהמכשול לרווקות היא השכלת היתר של הנשים, הצורך של נשים בצבא והקשר לפוליטיקה, דיון בנושא ניסוח הצל"ש שקיבלו חיילות מצטיינות בצבא וגבר שהעלה לדיון את הידיעה שהמדינה תאפשר רישום שינוי מין בתעודת הזהות גם לאלו שלא עברו ניתוח.

הערות מיוחדות: חברות הקבוצה מכונות "פדלחושיות" ומגיבות בנחישות כלפי דעות שלדעתן מנציחות סטטוס קוו הלכתי-משפחתי פסול. הן לא ידועות בסבלנות יתרה כלפי דיעות שמרניות וכבר חסמו חברים בקבוצה כשאלה נתפסו כעוברים את הגבול. בקבוצה חברים גם גברים לא מעטים שרואים עצמם כפמיניסטים. כשמחפשים את הקבוצה נתקלים גם ב: קבוצה בשם "על הורות פדלחושית, עבודה ומה שביניהם", פרופיל אישי של "פדלחושית שפוחדת להיחשף", "פדלחושית אנונימית".

חברים נכון לעכשיו: 8,391

2) פמיניסטיות הלכתיות

רקע: הוקמה בתגובה לקבוצת הפדלחושיות (ע"ע) בטענה לחוסר סבלנות והכלה של דיעות שחורגות מהקו החד-משמעי שהן מתוות.

מיועדת ל: מי שלא מתחברת למיליטנטיות הפדלחושית ועדיין רוצה לקחת חלק בדיוני פמיניזם.

תיאור הקבוצה: "פמיניסטיות הלכתיות הינה קבוצה סגורה המיועדת לנשים דתיות (אורתודוקסיות) בעלות תודעה פמיניסטית ומחויבות הלכתית. אנו נשים פמיניסטיות חזקות, מאפשרות לגברים פמיניסטים להשתתף בשיח כשווים ורואות בהם חלק חשוב בתהליך הפצת הבשורה.

הפמיניזם מאתגר את ההלכה היהודית לא פעם, ההלכה לא תמיד פשוטה לעיכול בכל הנוגע למעמד האשה. כאן המקום לדון בזה. אבל נקודת מוצא היא - אנחנו בפנים! מחויבות להלכה, ומתוכה נביא לשינוי. (ואם לא לשינוי, אז לפחות שיהיה ביחד).

בנוסף, נשמח אם נצליח להגיע גם לפעולות אופרטיביות ולא רק תודעתיות במרחב הקהילתי הציוני דתי. לדוגמא, שיפור היחס והתחושה במקוואות, תמיכה במשגיחות כשרות, טבילת נשים לגרות, יועצות הלכה ועוד סוגיות הקשורות לצדק חברתי, מעמד האשה ויהדות.

תגובות פוגעניות נגד קבוצות פמיניסטיות אחרות ימחקו,

נושאים שעלו בקבוצה לאחרונה: הצורך ב'שולחן ערוך' לנשים, שאלה לגבי קריאת מגילה של חילוניות, תהיה לגבי שימוש במושג 'בת חווה' ודיון הנוגע ל"אברך החרדי שהפך לרבנית".

הערות מיוחדות: מנוהלת (בין השאר) על ידי עורכת הדין המוערכת בת שבע שרמן שני.

הקונפליקט בין שתי הקבוצות הנ"ל גרר לתוכו גם התייחסות של רבנים כמו הרב אפרתי.

חברים נכון לעכשיו: 3,341

3) מועדון החצאית

רקע: מועדון נטרווקינג עסקי שמנהלת העיתונאית הדתית מירי בן דוד ליוי.

מיועדת ל: נשים דתיות-חרדיות שיש להם עסקים לצורכי מפגשים ומינגלינג עסקי.

תיאור הקבוצה: "הקבוצה סגורה וכל מה שנכתב בה הוא לעיני הקבוצה בלבד. זכרו כי מדובר בקבוצה שנפגשת פרונטלית ולא וירטואלית ולכן מי שרק הצטרפה, תצטרך לחכות למפגש הבא, להגיע אליו ואז להפוך לשותפה פעילה. מי שתרשום הודעה לפני תהליך זה- הודעתה תימחק ללא הודעה/אזהרה. אני תמיד שמחה לראות מצטרפות חדשות שתורמות ונתרמות מהמפגשים! להתראות בקרוב בע"ה".

נושאים שעלו בקבוצה לאחרונה: בעיקר תיאום מפגשים ונופשונים משותפים בעולם האמיתי.

חברים נכון לעכשיו: 1,489

4) דתיות עסקיות מדברות

מיועדת ל: לעצמאיות שבכן (ויש הרבה מכן).

תיאור הקבוצה: "נשים עצמאיות דתיות מדברות (כמעט) על הכל! קבוצה זו מיועדת לנשים עצמאיות, יזמיות, מנהלות, מובילות ובעלות עסקים שחולמות, מעיזות, מצליחות ומחוייבות להביא את עצמן למימוש בתחום המקצועי בחייהן.

מטרת הקבוצה לדבר על הכל - על האתגרים, על ההצלחות, על הג'אגלינג, על ההתלבטויות, על הגילוי שביומיום, ועל הדרך, בעיקר על הדרך, שבעצם משותפת לכולנו שבחרנו ללכת בדרך העצמאות וללמוד על בשרנו את השיר הפשוט של הלחם.

נושאים שעלו בקבוצה לאחרונה: מתי מוצאים זמן לבשל כשעובדים מהבית, התייעצות טכנית הנוגעת להקמת אתר לעסק, ארגון מפגש לחברות הקבוצה.

חברים נכון לעכשיו: 1,046

5) בחורים שווים בין חברות (לדתיות)

רקע: תופעת הרווקות המגזרית המתרחבת.

מיועדת ל: רווקות שרוצות לשדך בחורים טובים שהן מכירות אישית ונתנו את אישורם לכך. בדרך כלל מתפרסמת תמונה של הבחור, הצהרת קרבה (ידיד טוב, בן דוד וכולי) פרטים יבשים כמו גובה ומקצוע וכמה תכונות אופי כפי

נושאים שעלו בקבוצה לאחרונה: הצעות היכרות חדשות.

תיאור הקבוצה: "חברות יקרות!! אם יש לכן ידיד שווה שצריך שידוך, פה זה המקום למצוא לו.

בקבוצה זאת חברות בנות שרוצות למצוא בחור שווה עם המלצות מחברה.

לכן אם יש לכן ידיד, פה זה המקום לפרסם את המציאה, פשוט תעלו פוסט עם תיאור של הידיד והחברות בקבוצה שחושבות שהוא מתאים להן יפנו אליכן.

אנא תזמינו חברות שלכן לקבוצה כדי שמאגר הידידים יגדל.

כמה חוקים:

1. אין כניסה לקבוצה לבחורים, כל מי שנמצאת בקבוצה היא בחורה שאכן מכירה את הבחור ממקור ראשון.

2. אין להשמיץ בחורים שיצאתן איתם בעבר בפומבי. (אם ממש חשוב לך "להציל" בחורה מבחור אנא לעשות זאת בפרטי).

3. הבחורה המפרסמת היא אחראית על השידוך ולכן מחובתה לעשות את הקשר בין הידיד לחברה מהקבוצה. יש לציין גיל, אזור מגורים, גובה ומה הבחור מחפש בבחורה.

4. במידה וחברה יצאה עם בחור ולא הלך אין לבוא בטענות כלפי החברה שהמליצה בפומבי.

5. יש לפרסם את שם הבחור רק באישורו של הבחור עצמו.

6. הקבוצה לא מיועדת לשדכנים/יות או לאנשים שעוסקים בתחום, הקבוצה היא בין בחורות שמכירות את הידיד ויכולות לספר עליו ממקור ראשון.

7. אין לפרסם תוכן שיווקי בקבוצה או כל דבר למטרת רווח כספי. בחורה שתעשה זאת תמחק מהקבוצה.

הקבוצה מיועדת לדתיים ומסורתיים!!!!"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן