ויתרה על הסלון כדי להפיק סרטון הקורא לנשים להצביע לנשים בפריימריז

ניצה פרקש, רכזת היישוב עלי, ויתרה על שדרוג הסלון ופינת האוכל והשקיעה את הכסף בסרטון הקורא לנשים להבטיח ייצוג נשי הולם ברשימת הבית היהודי לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/15 16:47 כא בטבת התשעה

ניצה פרקש, רכזת היישוב עלי, ויתרה על שדרוג הסלון ופינת האוכל והשקיעה את הכסף בסרטון הקורא לנשים להבטיח ייצוג נשי הולם ברשימת הבית היהודי לכנסת.

הכל התחיל בפריימריז שנערך לרשימה לפני הבחירות הקודמות, אז, מספרת פרקש, הצטערה שלא הצביעה למועמדות האלמוניות שולי מועלם ואיילת שקד. במבט לאחור, היא מסבירה, היתה לדעתה צריכה לקחת בחשבון את העובדה שהן נשים, ולבחור בהן גם בשביל ייצוג נשי הולם ברשימת הבית היהודי לכנסת הקודמת.

"מאז שתי האלמוניות ההן נהיו חברות כנסת פעילות ומוכרות, אבל עדיין חוקת המפלגה משריינת מקום אחד בכל חמישייה לאישה, מתוך תפיסה שצריך העדפה מתקנת, ובמצב הטבעי לא יהיה ייצוג הולם לנשים".

פרקש, אם לחמישה ילדים וכאמור רכזת קהילה ביישוב עלי, החליטה לפעול כדי לשנות את זה, כי לדעתה אין מי שיעשה את זה במקומה. בכספה האישי, שתכננה להוציא על שדרוג הריהוט בבית, הפיקה פרקש סרטון מקסים שהמסר העיקרי בו שנשים יודעות לבחור מצויין, ולכן צריכות להצביע בפריימריז לנשים שייצגו אותן בכנסת.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/112201547486.mp4[/embed]

"אני למעשה קוראת לנשים: לכו להצביע!", מסבירה פרקש בלהט, "ביחרו לכן מתוך מגוון הנשים שהעמידו עצמן לבחירה את אלה שמבטאות הכי טוב את השקפת עולמכן האישית ומתאימות לדעתכם לייצג אותה בכנסת".

"שיפסיקו לספר שאין צורך לבחור בנשים כי ממילא יש להם שלושה מקומות משוריינים", היא מתרעמת. "המספר שלשו איננו מקודש, הוא המינימום הנסבל. אנחנו רוצות יותר, וחמש-שש נשים ברשימה זו שאיפה שהיא לגמרי בהישג ידינו. יותר מכך, השאיפה היא שכל אישה ברשימה תוצב שם בזכות הדירוג שצברה ולא ב'חסד השיריון'. אם לא הייתי מאמינה שזה יכול לקרות, נראה לכם שהייתי נשארת עם הספה הישנה?!" היא מסיימת בחיוך.