נשות יהוד מחכות למקווה

במשך 8 שנים מחכות נשות העיר יהוד-נווה מונוסון למקווה חדש. אך גם לאחר שהושגו האישורים לכך הבניה מתעכבת. לשכת ראש העיר: פעם ראשונה שאנחנו שומעים את הסיפור

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 17/09/14 12:23 כב באלול התשעד

נשות יהוד מחכות למקווה
חני ירס, צילום: חני ירס

כבר לפני שמונה שנים התריעו תושבות העיר כי אחד משני המקוואות הפעילים בעיר, אשר נמצא בשימוש שנים רבות, התבלה ואינו ראוי לשימוש, וכי יש לפעול להקמת מקווה חדש שיוכל לתת מענה לציבור הנשים הרב המבקש לטבול במקום.

"בתקופת כהונתו של ראש העיר הקודם, מר יוסי בן דוד, הוקצתה קרקע לבניית המקווה וכן הושגו כל האישורים הדרושים לכך" מספרת חני ירס, תושבת העיר. "אך בטרם החלה הבניה בפועל, נערכו הבחירות המוניציפליות בהן נבחרה לראשות העיר יעלה מקליס. ראש העיר החדשה ביטלה את החלטת ראש העיר הקודם, על מנת לבחון מחדש את תכנון השטח".

לאחר שגוף החימום במקווה התקלקל והובהר כי לא ניתן יהיה לתקנו, התקבלה תרומה לצורך התקנת גוף חימום חדש, ובנוסף השקיעו המועצה הדתית והמשרד לשירותי דת תקציבים בנושא, "זה נורא ששירות כזה שצריך להינתן על ידי הרשות המקומית, תלוי בנדיבותם של תורמים" אומרת חני ומוסיפה "אנחנו פונים לכל מי שיכול לעזור ולסייע, ומכולם נשמעת אותה התשובה, יש תקציב וישנו שטח לבניה, אך אם ראש העיר לא תיתן את הסכמתה לכך, הבניה לא תצא אל הפועל".

המקווה הקיים ביהוד. המבנה ישן ובלוי(צילום: חני ירס)

יו"ר המועצה הדתית בעיר, מר שמעון בונפיל אישר את הדברים והוסיף: "אנחנו ממתינים להחלטתה של ראש העיר בעניין. אך פועלים גם במקביל על מנת לאפשר את השימוש במקום על אף שהמבנה ישן מאוד ואין מנוס מלבנות מקווה חדש, גדול, ומונגש לנכים. כאמור, התקציב קיים וכך גם היתרי הבניה אך ללא אישורה של ראש העיר לא נוכל להתקדם בבניה".

מלשכת הסגן שר בן דהן נמסר בתגובה: "סגן השר הנחה את צוות המשרד למצוא פתרונות לבעיות שהועלו בכתבה, כמו כן הועמדה הסעה לטובת ציבור הטובלות אל מקווה חלופי בעיר. פרט לכך, מזה מספר חודשים פועל המשרד בשיתוף פעולה מלא עם המועצה הדתית בעיר בראשותו של מר בוניפיל לקבלת אישורי בניה מראש העיר על מנת שהמשרד יוכל לסייע בתקצוב בניית מקווה חדש. סגן השר בן דהן ימשיך לפעול להנגשת שירותי הדת עבור כלל הציבור בישראל".

בלשכת ראש העיר טענו כי הם שומעים על התקלות במקווה לראשונה בעקבות פניית כיפה. "בכוונתנו לבחון אותן ואת הדרכים לתיקונן, כולל אחריות המועצה הדתית. מבדיקה שערכנו לאור פנייתכם, מתברר שההליכים לבניית המקווה החדש נעצרו לפני מספר שנים, לאחר שהתברר שהעלות גבוהה בהרבה מהמתוכנן ונדרש מימון גדול יותר ממשרד הדתות".