ערכות יצירה נגד טילים

פורום הנשים של הבית היהודי התגייס להפעלת פרויקט חלוקת מאות ערכות יצירה למשפחות בעיירות פיתוח בדרום. "היה חשוב לנו לשים דגש דווקא על סיוע והרמת המורל לתושבים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/08/14 23:07 כה באב התשעד

ערכות יצירה נגד טילים
פורום נשים, צילום: פורום נשים

לאור המצב הבלתי נסבל של תושבי הדרום אשר חווים שהות מתמשכת במקלטים ובחדרי הביטחון, פורום הנשים של הבית היהודי ומטה "חזקים ביחד" התגייסו להפעלת פרויקט מתמשך של חלוקת מאות ערכות יצירה למשפחות בעיירות פיתוח בדרום. הפרויקט הופעל בשיתוף מנהלי מועדוניות, רכזי גרעינים תורניים ועו"סיות בשדרות, קרית גת, אשקלון, אשדוד, קרית מלאכי ובאר שבע.

עידית סילמן ומיטל בנשק, רכזות הפרויקט מטעם פורום הנשים של הבית היהודי ומטה "חזקים ביחד" מסרו כי "יוזמות רבות עלו מהשטח בתקופת הלחימה, היה חשוב לנו לשים דגש דווקא על סיוע והרמת המורל לעיירות הפיתוח אשר תושביהן מתמודדים עם אתגרים מורכבים יותר בנוסף למצב הביטחוני. שוחחנו רבות על עשייה חברתית שתכלול היבטים של תרפיה במסגרת המשפחתית והפורמט הזה הוכח כמוצלח."

יערה ישורון, יו"ר הפורום הוסיפה כי "מטה חזקים ביחד פועל מתחילת מבצע צוק איתן באופן רחב ולמען סולידריות לאומית אזרחית וחיזוק החוסן. לאחר שהחיילים הוצפו בטונות רבות של ציוד וחיבוק מאזרחי ישראל, הבטנו בעיניים נשיות ומשפחתיות על הצרכים של תושבי הדרום, כך עלתה היוזמה והפכה למעשים. ההתרגשות שבה התקבלו הערכות הוכיחה לנו כמה חשוב שיהיה מבט נשי בכל פורום שהוא".

יהודה לגאמי, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בקריית גת ברך על שיתוף הפעולה וכתב: "בימים לא פשוטים אלה, בהם המציאות עולה על כל דמיון ומאבק מלחמתי מתחולל ברוב חלקי הארץ בכלל ובאזור הדרום בפרט, בחרתם להעניק באדיבותכם הרבה שי חשוב ומקסים לילדי וילדות תושבי הדרום- ערכות הפעלה ויצירה נפלאות לשעות הפנאי שיאפשרו מעט הפוגה מחשבתית ורגשית מהמציאות היומיומית אותה הם חווים". אסתי בראלי מנהלת מועדונית עמותת רעות בשדרות ציינה כי "העובדה שהערכה כללה עזרים נצרכים הקלה גם על העומס הכלכלי בהערכות המשפחות לתחילת שנת הלימודים. המתנות חולקו במהלך הפוגה שקיימנו בטיול משפחות ילדי המועדוניות לסיכום השנה והיוו סיום כייפי להפוגה זו ותחושת ביחד - אנשים מבחוץ חשבו עלינו והצליחו לשמח אותנו באופן הנכון". אלינה, אשר בנה משתתף במועדונית בשדרות כתבה "ברצוני להודות לכם על השי שמשפחתי קבלה מכם. הבן שלי נורא שמח לקבל את ערכת היצירה ובעזרת ה' אשלח לכם תמונה של בני מתחילת השנה הולך עם הערכה לבית הספר".

פורום הנשים של הבית היהודי ומטה חזקים ביחד ישמחו לקבל הצעות נוספות לפרויקטים חברתיים אשר יקלו על תושבי הדרום. ניתן לפנות בפייסבוק או למייל:nashimby@gmail.com