לראשונה תכהן אישה כמנכ"לית בתי הדין הרבניים

היסטוריה בבתי הדין הרבניים: שרת המשפטים קבעה כי כל עוד לא הושגו הסכמות לגבי זהות המנכ"ל החדש של בתי הדין, תכהן מנכ"לית משרד המשפטים בתפקיד

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/14 23:20 יח באב התשעד

לראשונה תכהן אישה כמנכ"לית בתי הדין הרבניים
Dmitry Pistrov / Shutterstock.com, צילום: Dmitry Pistrov / Shutterstock.com

היסטוריה בבתי הדין הרבניים. שרת המשפטים ציפי לבני קבעה כי כל עוד לא נקבע מנכ"ל או מנכ"לית לבתי הדין הרבניים תכהן בתפקיד מנכ"לית משרד המשפטים אימי פלמור.

"עקב ויכוחים עם הרבנות הראשית לא הושגו הסכמות לפי שעה באשר לזהות המנכל החדש. לפיכך, כדי למנוע ואקום ועד שיושגו הסכמות וימונה מנכ״ל קבוע, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור תישא באחריות האדמיניסטרטיבית בלבד על בתי הדין הרבניים, בדיוק כפי שבסמכותה הניהול האדמיניסטרטיבי של בתי הדין השרעיים", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

"שרת המשפטים רואה חשיבות רבה בזהותו של מנכ״ל לבתי הדין הרבניים. לדבריה מדובר בתפקיד בעל משמעויות שהן לא רק ניהוליות אלא מהותיות שלהן על חיי היומיום של מילוני אזרחים בישראל. שרת המשפטים לבני מבקשת למנות לתפקיד אדם ראוי מבחינת עמדותיו המהותיות וגם מבחינת יכולות הניהול", הוסיפו במשרד המשפטים.

מדובר בפעם הראשונה בהיסטורית בתי המשפט הרבניים שבתפקיד מכהנת אישה כמנכ"לית בתי הדין, זאת לאחר שכל הדרגים קבעו כי אין שום בעיה שאישה תכהן בתפקיד. לפני מספר חודשים הובאו ב'כיפה' דבריו של הרב הראשי דוד לאו שקבע כי אין שום מניעה במינוי אישה לתפקיד.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ויוזמת חוק זהה בנושא, ח"כ עליזה לביא בירכה על ההחלטה. "אני מברכת את שרת המשפטים על המינוי חסר התקדים והאמיץ של מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, למנכ"לית הזמנית של בתי הדין הרבניים. בזכות מינוי זה, ובעזרת החקיקה שאני מקדמת עם ח"כ אלעזר שטרן ועם ח״כים נוספים, לפתיחת התפקיד גם לנשים, נראה השלכות שיעידו על הצלחה מוכחת לכהונת אישה בתפקיד משמעותי זה. ראוי היה מזמן לפתוח את שערי המערכות הגבריות גם לנשים, שסגורים פעמים רבות בפניהן אף ללא מניעה הלכתית".

"הגיע הזמן לסדר חדש והורדת חסמים נוספים במערכת בתי הדין הרבניים, שמוכרת לכולנו כגברית מאוד, ונשים מעטות משתלבות וגם זאת לאחר מאבקים ציבוריים. בתי הדין משרתים את כלל הציבור הישראלי גברים ונשים וכדאי שנזכור זאת. יחד עם הבטחת ייצוג לנשים בוועדה למינוי דיינים בשנה שעברה, זהו עוד צעד מבורך בהנגשת הרבנות לכולנו".

עו"ד בתיה כהנא דרור, יו"ר ארגון מבוי סתום ומועמדת לתפקיד מנכ"לית בתי הדין הרבניים בירכה אף היא על המהלך. "אני מברכת את שרת המשפטים על מינויה הזמני של מנכל"ית משרדה, הגב אמי פלמור, ובטוחה כי מינוי זה על אף היותו זמני, מצביע על המגמה של השרה הרואה בנשים מועמדות ראויות לתפקיד מנכלי"ת בתי הדין הרבניים".

"כמו כן אני שמחה כי הלחץ לאפשר מינויה של אישה עשה את שלו, ולעת עתה לא ימונה מינוי קבוע למנכ"ל בהד"ר טרם ניתנה הזדמנות שווה לנשים להגיש מועמדותן לתפקיד, וטרם הושלמה החקיקה שתתקן מצב אי חוקתי זה", הוסיפה כהנא דרור.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן