סופה של מהפכה

ערוץ היהדות של "NRG מעריב" אשר זכה לפופולאריות רבה עם עלייתו לרשת, צפוי להיסגר בגל הקיצוצים שעובר על העיתון

חדשות כיפה אורי פולק 16/03/11 00:00 י באדר ב'

סופה של מהפכה

המשבר הכלכלי שפוקד את "מעריב" בעת האחרונה, נותן את אותותיו גם בזירה המגזרית. לכיפה נודע כי ערוץ היהדות של אתר האינטרנט nrg, אשר ייסד את ערוצי החדשות המגזריים באתרי החדשות הגדולים, צפוי להיסגר בקרוב במסגרת גל הקיצוצים שעובר העיתון.

כתבים, עורכים וגרפיקאים התייצבו השבוע בפני הנהלת העיתון לשימוע לפני פיטורים. גל הפיטורים הינו פועל יוצא של קשיים כלכליים משמעותיים בהם נתקל העיתון, זאת בעקבות "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים. בתקופה הקרובה יבוצעו צעדי קיצוץ משמעותיים, פיטורים של עשרות עובדים, קיצוץ בשכר והורדה בעלויות הדפוס, ככל הנראה על ידי צמצום מספר העמודים המודפסים.

בין העיתונאים שזומנו לשימוע שלפני פיטורים נמצא גם העיתונאי יצחק טסלר, כתב "מעריב" לענייני חרדים ומי שעורך כיום את מדור היהדות של nrg. צעד זה הוא למעשה הקש ששבר את גב הגמל והעדות האחרונה להמשך פעילותו של האתר, אשר צפוי להיסגר במסגרת הקיצוצים שינהיגו ב"מעריב".


(תמונה למזכרת)


מייסד הערוץ ועורכו הראשון, המשמש כיום ככתב לענייני התיישבות של ערוץ 10, רועי שרון, הצליח בזמנו לאחד בין שורה מכובדת של כותבים מזוויות שונות של הכיפה הסרוגה. אריאל שנבל, רננית פרשני, רויטל ויטלזון, עינת ברזילי, יעל משאלי, שהרה בלאו, גיל קופטש, אראל סג"ל ושי צרקה - אלו היו רק חלק מהשמות שכיכבו באתר בראשית דרכו.

שנתיים מאוחר יותר עזב שרון את תפקידו והתמסר לכתיבה בענייני התיישבות ב"מעריב", כשאת מקומו תפסה עינת ברזילי. ברזילי הנהיגה קו שונה מזה של שרון, שהתאפיין בעיסוק משמעותי יותר בנושאים "ביצתיים" - דוגמת סוגיות הרווקות המאוחרת. במקביל התמודד המדור עם תחרות מסוג חדש, עת עלה לאוויר מדור היהדות של Ynet. מאז תום תקופת ברזילי סבל המדור מתקופות בהן לא היה לו עורך קבוע, עד שלבסוף אייש את התפקיד יצחק טסלר, המשמש במקביל כתב ב"מעריב" ועורך מדור הברנזה ב-nrg.

איש תקשורת בכיר מהמגזר הדתי הסביר היום לכיפה כי דעיכתו של מדור היהדות היה מהלך שאין לו תוצאה אחרת - מלבד השבתתו הסופית של המדור. "במשך שנים "פספסו" במעריב את כוחו של המגזר הדתי. אם בתחילה נהנה המדור ממשאבים שהתבטאו, בעיקר, בעורכים קבועים שעסקו בהצפת תכנים ועיסוק אקטואלי, הרי שעם הזמן ירדה קרנו. כשהעורך הראשי עסוק בכתיבה בעיתון ובעריכה נוספת של מדור אחר - אי אפשר לצפות להצלחה גדולה", הוא מסביר.

רועי שרון אמר היום לכיפה כי "החודש האחרון הדגים בצורה יוצאת מן הכלל כי גם אימפריות יכולות להתרסק". לדבריו, סגירתו של מדור היהדות אותו ייסד הוא עניין עצוב, אך "במקרה דנן, אין לי ספק שהניתוח הצליח".

ב"מעריב" סירבו להתייחס לדברים.