אתר תורני? המדינה תממן

משרד החינוך מציע מימון לאתרי אינטרנט העוסקים בהפצת תכנים תורניים. מבדיקה ראשונית עולה כי לא מעט אתרים זכאים לתמיכה

חדשות כיפה אורי פולק 29/12/10 00:00 כב בטבת התשעא

אתר תורני? המדינה תממן

יש לכם אתר אינטרנט העוסק בתכנים תורניים? ייתכן ומשרד החינוך חייב לכם כסף. האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך מציע כספי תמיכה לאתרי אינטרנט בעלי תכנים תורניים, בשיעור ממוצע של כ-20,000 שקלים לאתר. בקריטריונים לתמיכה במוסדות ציבור העוסקים במפעלי תרבות בתחומי התרבות היהודית, המתפרסמים כעת לקראת שנת התקציב הקרובה, מתייחס המשרד לתמיכה ישירה גם באתרי אינטרנט העוסקים בפרסום והפצת תוכן תורני.

על פי משרד החינוך, זכאים אתרי אינטרנט תורניים למימון, זאת במידה והם פעילים בכל ימות השנה ומבוססים על תכנים המתחלפים לכל הפחות אחת לחודש. זאת ועוד, המשרד קובע כי אתר זכאי למימון במידה והוא כולל תכנים בנושאי תרבות יהודית, זאת מעבר לתיאור הכללי והמידע הטכני אודות הגוף המפעיל את האתר.

כמו כן נדרשים האתרים לכלול לכל הפחות 100 דפים סטטיים, כשפרופורציונאלית נדרש כי לפחות 80 מהם יהיו בעלי תוכן מילולי בנושאי תרבות יהודית. עוד מדגיש המשרד כי האתרים נדרשים לכלול לפחות פורום פעיל אחד ברמה יומית, או הפניית שאלות וקבלת תשובות ממומחים בנושאי תרבות יהודית או הלכה או יישום המאפשר חיפוש בבסיס נתונים הכלול באתר.

מבדיקת כיפה עולה כי חלק גדול מהישיבות התיכוניות, הגבוהות וה"הסדר" בישראל, זכאיות לתמיכה מהמדינה על אתרי האינטרנט שהם מפעילים. מפתיע לגלות כיצד תומך משרד החינוך באופן ישיר בהפצת תכנים של תרבות יהודית, הלכה ותורה - במהלך שעיקרו קידוש שם שמיים.

במשרד החינוך מציעים למוסדות החינוכיים לפנות אל האגף לתרבות תורנית של המשרד ולהעביר אליו את המסמכים הנדרשים לקבלת התמיכה. בין היתר נדרשים המוסדות להציג את תוכנית התוכן לאתרי האינטרנט שלהם, את תוכנית העבודה השנתית של המוסד ואת תקציב המוסד.


גילוי נאות: אתר כיפה אחראי לבנייתם של אתרים רבים במגזר הדתי