עשו ויצליחו

להקת הילדים "פרחי ישראל" מוציאה אלבום בכורה שלא יוצא מהראש. ליאיר לא נותר אלא לקנא

חדשות כיפה יאיר פלד 11/01/10 00:00 כה בטבת התשע

עשו ויצליחו
יחצ, צילום: יחצ

שירת ילדים הוא ללא ספק דבר החודר אל הלב. יש בילדים משהו טהור, משהו נקי, שכנראה נעלם עם השנים. בזמננו כשכוכבים נולדים מתרוצצים בכל עבר, וכשהציניות כבשה כל פינה, ילדים ההולכים לשיר במקהלה זה ללא ספק דבר נדיר ומבורך.

 

כשאני חושב על מקהלת ילדים הדבר הראשון שעולה בזיכרוני,  איך לא, "מקהלת פרחי מיאמי" הקיימת עד היום וממשיכה להוציא אלבומים בצרורות. אם נרצה לצמצם, ולחפש להקת ילדים בארץ, יעלה מיד שמם של ה"קינדערלך", שאולי גם הם צעירים בגילם אך מבחינת הסגנון החסידי האותנטי הם לא ברי השוואה ל"פרחי" המיתולוגית. במובן הזה "פרחי ישראל" שרק אתמול חגגו את הוצאת אלבום הבכורה שלהם "נעשה ונצליח ", יותר קרובה ל"פרחי מיאמי" בשיאים ואף יותר מתחברת ומחברת למאזין הישראלי.

 



הרפרטואר של המקהלה, שקמה לה לפני ארבע שנים, מגוון, אמיתי, ערכי ומקורי, חגיגה יהודית-ישראלית היכולה להתנגן בכל אוזן ועדה בעם ישראל. יש שם את הלהיט "רק תפילה אשא" , "אמן" - השיר המוכר שייצג את ישראל בארוויזיון הזוכה לעיבוד מחודש, ביצוע סוחט דמעות ללהיט של שולי רנד -" אייכה", המצליח להעלות את השיר לדרגת קונסנזוס ישראלי בלי שידע על כך המשורר. שיר מרגש וסוחף נוסף באלבום הוא "ניגונו של רועה" אותו כתב והלחין תושב הצפון, מאיר גבאי, המנצח והמנהל המוזיקאלי של המקהלה בעקבות נפילתו של רועי קליין הי"ד ובו מסופר על נפילתו וגבורתו.


שיתוף פעולה עם החזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון בשיר "לא ישא גוי" המוקדש לאריה בראון ז"ל, החזן הצבאי הראשי לשעבר, במלאת שנה לפטירתו ועוד שירים מקוריים המקפיצים את הלב, הידיים והרגליים. שירים כמו "נעשה ונצליח" שיר הנושא "שירה ,שמחה וקצב", "רוחי" שיצא כסינגל, יכולים להתנגן בראש ולא לצאת הרבה זמן. סימן בטוח להצלחה. עם השיווק הנכון, הלהקה שכבר הספיקה להופיע ברחבי הארץ, תהיה הדבר הבא. כשראיתי את הילדים שרים על הבמה אחזה בי התרגשות וגעגוע לימי הילדות וגם קצת קנאה יש לומר, גם אני רוצה להיות במקהלה!


רוחי, פרחי ישראל

 

   

"נעשה ונצליח " - להקת " פרחי ישראל" , גבעת שמואל, גרינטק