ישראל היום בע"ה

ישראל היום משיק מהדורת סוף שבוע. לעיתונאים הדתיים יש בית חדש

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 18/11/09 00:00 א בכסלו התשע

ישראל היום בע"ה

החינמון "ישראל היום" יחל להפיץ מהדורת סוף שבוע כבר מיום שישי הקרוב. בשלב ראשון יופץ העיתון ב-100 אלף עותקים ויכלול שלושה מוספים שיכילו חלק חדשותי, חלק מגזיני-בידורי, ומוסף פוליטי, הכוללים יחד 120 עמודים. עם הזמן אמורה כמות העותקים לגדול עד לחלוקה של רבע מיליון עותקים בדומה לימות החול.

העיתון החדש כולל מספר לא מבוטל של אנשי תקשורת מן העולם הדתי. אם בעבר העיתונאי הדתי היחיד שזכה להופיע בעיתוני סוף שבוע היה אורי אורבך, במגזין סוף השבוע של "ישראל היום" המצב שונה לגמרי.

לתפקיד המכובד של עורך המוסף הפוליטי של "שישבת" מונה גונן גינת. בעבר שימש גינת כעורך עיתון "הצפה", ולאחר מכן עבר ל"מעריב" שם שימש כראש דסק החדשות.

לרשימת הכתבים החדשים של העיתון יצטרפו מהשבוע כתבים נוספים מהברנזה הדתית. בניהם: גקי לוי, אמילי עמרוסי ונדב שרגאי שגם הוא עבר דרך עיתון "הצפה" המיתולוגי.

ריבוי העיתונאים הדתיים ב"ישראל היום" איננה תופעה חריגה במערכת. מו"ל העיתון, אשר בהרב, והמנכלי"ת, ציפי קורן, שניהם אנשים דתיים. בעיתון טוענים כי עוד טרם השקת העיתון החדש כבר היו 30% מכתבי החדשות בעיתון מוגדרים כשומרי שבת. זאת בנוסף לכתבים דתיים נוספים במדורים הנוספים, כמו עומר לחמנוביץ, עורך מוסף הספרות.

"זה פחות או יותר העיתון שהכי קרוב למבנה של החברה הישראלית" אומר לכיפה העורך החדש של המוסף הפוליטי, גונן גינת. "30% שומרי שבת זה בערך היחס בחברה הישראלית". לגבי הקו הפוליטי של העיתון מוסיף גינת "מי שמסתכל מבחוץ ויכול להגדיר את הקו של העיתון ימצא באמת קשר לנוכחות הגדולה של אנשים דתיים בעיתון".