חדשות המוזיקה

טעימה מההופעה של אתי אנקרי מחר, וגם ניגונים מיוחדים לראש השנה. בואו לשמוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/09 00:00 כו באלול התשסט

אתי אנקרי וריה"ל במוזיאון ת"א

מחר (ד'), רגע לפני ראש השנה,אתי אנקרי תערוך מופע בכורה חגיגי באולם מוזיאון ת"א. המופע יכלול שירים מהאלבום החדש שיצא לפני מספר חודשים. בין השאר תשיר אנקרי משיריו של רבי יהודה הלוי, שזכו באלבום לעיבוד מחודש.


 

מזמור לדוד / אתי אנקרי



מהסבון בכה מאוד לכל נדרי

גיל עקיביוב החל את דרכו המוסיקלית כשהופיע בפסטיבל שירי הילדים לצד צביקה פיק עם השיר "הסבון בכה מאוד", לא נלאה אתכם בהמשך הקריירה המוזיקלית העשירה שלו רק נספר שאחרי לא מעט גלגולים בתעשייה החילונית, מצא את מקומו במוזיקה היהודית.

 

ב-2006 היה עקיביוב חלק אינטגרלי באחת ההצלחות הגדולות והמדוברות ביותר של השנים האחרונות במוסיקה הישראלית - הפיוט "אנא בכח" שהלחין המוסיקאי והיוצר עובדיה חממה.

 

לקראת החגים הקרבים ובאווירת הימים הנוראים מגיש בפניכם עקיביוב סינגל חדש - "כל נדרי". פיוט ארמי-עברי המושר בכל קהילות ישראל בתפילת ערב יום הכיפורים המסמל חרטה על מעשי העבר ופתיחתו של דף חדש חלק, בתקווה ותפילה למלא אותו במעשים


 

כל נדרי / גיל עקיביוב



הלב והמעיין

נאור כרמי, חוזר בתשובה חסיד חב"ד, גאון מוסיקאלי שעושה בימים כתיקונם מוסיקה תוססת, יצא לפני כשנה במסע הופעות דווקא עם הכלייזמר הירושלמי חיליק פראנק. כעבור שבועות של חזרות משותפות מילא קהל גדול את אולם "בית אביחי" בירושלים והתרגש עד דמעות מתוצאת השילוב הנדיר. בעקבות ההופעה הראשונה "הופצץ" מוקד הבית של "בית אביחי" בדרישה לקיים עוד הופעה ועוד הופעה.

לא היה מנוס מהפקת אלבום משותף.

 

הדיסק "הלב והמעיין" מכיל ניגונים הלקוחים מאוצר ניגוני ברסלב, ומשולבים בו גם ניגונים שמחים וגם ניגונים שקטים. הרקע המוסיקאלי המקצועי של נאור ולהקתו העממית מחדד את האוזן לשמוע את הנשמתיות שבנגינתו של האומן המרכזי שובה הלב: חיליק פראנק.

 

הלב והמעיין




פיוטים מבית אבא

דוד מזרחי, כישרון בולט בתחום החזנות הספרדית, החל את חיי החזנות בגיל צעיר.

משפחתו התגוררה בירושלים, שם ספג את ארומת ה"בקשות" ואווירת התפילות בבתי הכנסת של עדת האורפלים ועדס. החיבור לתחום החזנות החל כבר בגיל צעיר, אולי אפילו צעיר מאוד. בהיותו בר מצווה החל לעבור לפני התיבה ואף לקרא בספר התורה כעניין של שגרה.

 

בני משפחתו מספרים כי נמשך תמיד לעולם ה"מקאמים", והאזין לחזנים ופייטנים בסגנונות שונים. כך בנה לעצמו סגנון תפילה ושירה שזוכה להתעניינות רבה של הציבור אוהבי הפיוטים. מזרחי עובר לפני התיבה בימים נוראים ונחשב למומחה בעל הבנה מקיפה בנושא הלחנים השונים.

לכבוד ראש השנה ביקשה חברת גרינטק ממשפחות של מזרחי להפיק אלבום פיוטים מיוחד, התוצאה מרשימה במיוחד.


א-ל נורא עלילה / דוד מזרחי