חדשות המוזיקה

כשתשעת הימים מאחורינו, וסינגלים חדשים מציפים את הרדיו, אנחנו מביאים לכם ספישל מוזיקלי שלא תפספסו

חדשות כיפה אפרת רוט-הלוי 03/08/09 00:00 יג באב התשסט

תכלית רעיון

בניגוד לזמרים רבים אחרים, החליט הזמר אפי רוזן להפיק בכוחות עצמו את אלבום הבכורה שלו.  לצורך כך הקים רוזן אולפן חדש שמשך בהמשך גם אמנים נוספים.

רוזן, בן 30, נשוי ואב ל-5 ,שימש בילדותו כסולן במקהלות ילדים בניצוחו של ישי לפידות. שנים מאז שהופיע על הבמות, מוציא אפי רוזן את "הדוך קמי", טעימה ראשונה ובוגרת מתוך אלבום ראשון מושקע.


באלבום תכלית רעיון אפשר למצוא סגנונות מוסיקליים שונים. מקצבים שנעדרו בדרך כלל מהמוסיקה החסידית כגון: סמבה, בוסה נובה, מטאל ועוד. את הלחנים באלבום, כתבו אפי רוזן בעצמו, מנחם ספרא, ר' ש.מ. וחנוכי פולק, על העיבודים מופקד מנחם ספרא.


 


להקת "עלמא"

חברי להקת "עלמא" נפגשו בכלל בספרד, מה שחיבר ביניהם היה חיבור עמוק ומיוחד בין העולמות המוסיקליים השונים מהם באו חבריה, והשילוב המוזיקלי המיוחד בין גיטרה, סאז ואקורדיון.

עיקר ההשראה שלהם נבע מהרעיון של מוסיקה כתפילה,כדרך להתחבר אל ה' ואל המקורות ומתוך כך גם ליצור יצירה אישית מקורית.


כעבור מספר שנים כבר הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלהם "מעל מה שאנחנו" שמכר כבר 9000 עותקים ללא כל פרסום ויחסי ציבור.באלבום משולבים  ניגונים, לחנים למילים מהתפילה ומתהילים ושירים מקוריים, כולם פרי עטם של חברי הלהקה. האלבום מוקדש לזכרו של בניה צוקרמן הי"ד, שנרצח בפיגוע באוטובוס 14בירושלים. כיום הלהקה כבר עובדת על הדיסק השני.



>

"מי כמוך"

בימים אלו יוצא הזמר יהודה זיתון עם אלבומו השני "מי כמוך".זיתון  עמל במשך השנתיים על האלבום זה,כתב והלחין מספר שירים ושיתף פעולה עם הפקה מוזיקלית עשירה שכללה  מעבדים ונגנים מהשורה הראשונה. ביניהם אבי סינגולדה, אבי יפרח, אשר פדי ואחרים.


האלבום מושקע מאוד ומכיל להיטים רבים כמו "רוצה לומר תודה" ו"יהללו" שהושמעו בתחנות הרדיו. ניתן למצוא באלבום סגנונות שונים ומגוונים כמו מוזיקה קצבית מודרנית, מוזיקה מזרחית, חסידית ואף שיר בצרפתית.

יהודה בן 23 יליד צרפת , זמר בעל קול,צבע,ורגש יחודי משלו. בשנת 2003 הוציא את אלבומו הראשון "הכתר" שהיה לרב מכר בין חובבי המוזיקה המזרחית בארץ ובתפוצות.


 

האחת והיחידה

אסף ליבוביץ' משחרר סינגל רביעי ואחרון לפני השקת האלבום המלא "טיפול תפילה". לתחנות הרדיו. ליבוביץ' (41), יליד חיפה נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר כיום בהוד השרון ומגדיר את עצמו כיהודי חסידי ומוזיקאי, בסדר הזה. ליבוביץ' גיטריסט ומלחין, מחזיק בתעודת רב מוסמך שיוצר מתוך זיקה בין המוזיקה ופנימיות התורה ועוסק גם בלימוד ומסירת שיעורים לקהל מגוון.


למרות שבמבט ראשוני, נראה כי הסינגל 'האחת והיחידה' עוסק באהבה לאישה, מתברר כי למעשה הוא נכתב כשיר אהבה לתורה ולרזיה, אותה גילו בני הזוג ליבוביץ' כשהתקרבו ליהדות.


הקריירה המוסיקלית של אסף מתחילה הרבה לפני שחזר בתשובה, אז למד בביה"ס למוזיקה רימון ושיתף פעולה עם אומנים כמו אביב גפן שאף השתתף בכתיבת אחד הלחנים באלבום.

האלבום יגיע לחנויות בחודש אלול הקרוב.


 

 

One Day   

לאחר עבודת יצירה שנמשכה שנתיים אלבומו השלישי של מתיסיהו- Light רואה אור. לאחר הצלחתם המטאורית של שני אלבומיו הקודמים מוציא הזמר החסידי מתיסיהו את אלבומו השלישי השופך אור על סגנונו המוסיקלי הייחודי. הרצועות בדיסק נעות בין סגנונות שונים ונותנות לנו להרגיש את אפיונו המיוחד והחדשני של מתיסיהו, השירים כולם מעבירים מסר של תקווה לשלום ואחווה. 


האלבום משקף למעלה משנתיים של לימוד תורה אינטנסיביים, לשם כך, לקח מתיסיהו פסק זמן ונסע לירושלים על מנת להסתגר, לעבוד ולרכז שנים של לימוד תורה, ליצירה מוסיקלית.

במיוחד משך את תשומת ליבו הסיפור של רבי נחמן מברסלב על שבעת הקבצנים.

בסיפור 2 ילדים אבודים מתחבאים ביער חשוך לאחר שנמלטו מהאויב שפלש לממלכתם ובמשך השבוע, מגיע כל יום קבצן עם מום אחר לתת להם מזון ומים .

"אני מרגיש שסיפור זה, אשר נכתב לפני שנים רבות, רלוונטי גם להיום, על התקווה לכל האנשים הנאבקים במאבקי החיים ולכל אלה המנסים לעורר את ליבם". אומר מתיסיהו.


בשיר הבונוס של האלבום משתתפים משתתפים בו החזן יהודה סולומון והנגן שלום מור המנגן בעוד ו-טאר.

הסינגל הראשון באלבום הוא One Day  - יום אחד - שיר תפילה שיום יבוא, ייפסקו המלחמות והילדים יוכלו לשחק בשקט ובשלווה.

האלבום המלא עתיד לצאת לחנויות בתחילת חודש אלול.