עוד לא אהבתי די

להקת בין השמשות הוציאו קאבר חדש לשיר "עוד לא אהבתי די". קבלו את ההמנון של יום העצמאות הקרוב

חדשות כיפה אדם צחי 26/04/09 00:00 ב באייר התשסט

עוד לא אהבתי די
יחצ, צילום: יחצ

לא חלפה שנה מאז הוציאו את האלבום השני והמוצלח שלהם, ובלהקת "בין השמשות" מחליטים ללכת על פרשנות משלהם לקלאסיקה העברית: לכבוד יום העצמאות משחררת הלהקה עיבוד מחודש לשירה של נעמי שמר "עוד לא אהבתי די". קפיצת המדרגה שביצעה "בין השמשות" בין הוצאת הדיסק הראשון שלהם לשני, "שתיקת האדמה" ניכרת גם פה: מדובר ברוק עדין, מלוטש ומדויק, שמשאיר רווחים בין הצלילים ומשרטט אווירה מהורהרת-מלטפת במידה הנכונה. כששומעים שוב את העיבוד המקורי לשיר, נוכחים לדעת שהביצוע של "בין השמשות" עושה רק טוב למילים וללחן בכך שהוא נותן להם כוונה ומשמעות, ושולל מהם את הפומפוזיות העולצת שהייתה מנת חלקם עד עתה. השירה של יוני גנוט נשמעת במידה רבה כמו תפילה, והופכת שיר שבעיבוד הקודם נשמע כמו פזמון ילדותי וחביב, להמנון קיומי לאוהבים (הציוניים, כמובן). כעת נשאר רק לקוות שיהורם גאון לא ייעלב.


בין השמשות / עוד לא אהבתי די



יוני גנוט, מאיפה הגיע אליך הרעיון לעבד מחדש את השיר הזה?

בתקופה האחרונה חשבתי שזה יכול להיות רעיון טוב לעשות קאבר לאיזשהו שיר ישראלי. לא רציתי משהו מהעשרים שנה האחרונות, אלא משהו יותר תמים וציוני, של פעם. די מהר התחיל להתנגן לי השיר הזה בראש, ושמתי לב שיש במילים משהו שפשוט לא יוצא החוצה, בעיבוד המקורי. אתה מרגיש שמבין המילים עולה נוגות כזו, קיומית, ובגרסה המקורית של השיר אתה לא מקבל אותה, העיבוד נשמע מצחיק, או אפילו טיפה ציני.


החלטתי לבצע את זה, ולנגן את השיר בצורה יותר אישית. לשירה של ה"איי" בפזמון, נתנו זמן כפול, כדי לתת בצורה משמעותית את המקום לאנחה היהודית, ויש גם את החלק השלישי שבו המילים "ממך אני בורח" הופכות לצעקה רדיוהדית-רוקפורית כזו. אלו דברים שהתרחשו בסך הכול מאוד מהר. הקלטנו את השיר במהלך שלושה לילות אינטנסיביים, וחשבנו שיהיה נכון להוציא את השיר ליום העצמאות".


נראה את הסינגל הזה באלבום הבא?

"אני עדיין לא יודע. בינתיים זה שיר שבא מתוך האהבה שלנו, בלי לדעת לאן הוא ילך".