חדשות המוזיקה

חזנות, חסידי מודרני, חסידי קלאסי, חסידי ים-תיכוני, ואפילו יונתן רפאל. המדור בגרסא מגוונת במיוחד.

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/08 00:00 כו באדר ב'

תחת ההגדרה הכוללת של "מוזיקה חסידית" או "מוזיקה יהודית" יש עשרות תתי-הגדרות. הפעם החלטנו לתת לכם טעימה קלה מהדיסקים החדשים במגוון תחומים.

"SIDE B" נתנאל הרשטיק

את השם "נפתלי הרשטיק" בוודאי יצא לכם לשמוע, גם אם אתם לא נמנים על חובבי עולם החזנות. אז מסתבר שהכישרון עובר עם הגנים.

בימים אלו יוצא עם תקליט שדרים חדש של נתנאל הרשטיק, בנו של החזן העולמי, כשגם הבן בעצמו משמש כחזן באחת הקהילות הגדולות והעשירות בארה"ב. האלבום כולו ישראלי עם סגנונות כגאז, רוק, פאנק, קאנטרי ואפילו גוספל, ומסתבר כי זו הסיבה בגללה הוא גם נקרא בשם "side b" - "הצד האחר" של נתנאל הרשטיק.

מעניין לציין כי הרשטיק איננו מסתפק בפיה לציבור הדתי-חרדי, ובימים אלו מופץ הדיסק גם בציבור החילוני ע"י חברת הפצה מהמגזר החילוני, זאת במקביל להוצאת מהדורה שנייה של האלבום במגזר הדתי-חרדי.

"אני רואה בזה חשיבות בעלת ערך גדול ודרך לחבר בין הקצוות השונים של עם-ישראל, אומר הרשטיק הצעיר. נאחל לו בהצלחה ולכם האזנה נעימה.

את הדיסק ניתן למצוא בחנויות המוסיקה המובחרות.

"אמר דוד" דוד גבאי

מה הקשר בין יונתן רזאל לדוד גבאי?

אז זהו, שדוד גבאי שזכור מהפקות שונות ובעיקר מאלבומו הראשון והמוצלח "לגביי", משיק בישראל ובארה"ב במקביל, את אלבומו השני "אמר דוד". בכדי לגוון קצת את העיבודים לשירים, החליט גבאי ללכת על פחות שגרתי לתחום החסידי-חרדי - יונתן רזאל. רזאל מצטרף לרשימה מכובדת, הכוללת גם את ישראל לאם, לייב יעקב ריגלר, אבריימי G והחצוצרן דני פלאם. "המטרה שהוצבה הייתה ליצור אלבום שיתאים לכל אוהבי המוזיקה החסידית יהודית", מסביר אבי ניומארק המפיק את הדברים.

בנוסף לגיוון המעבדים, גיוון נוסף היה בכך שהאלבום הוקלט בכמה מדינות, כולל תזמורת סימפונית לא קטנה של כלי מיתר בניהולו המוסיקאלי המבריק של יונתן רזאל. גבאי נחשב כמי שמקפיד לבחור למילות השירים פסוקים ומדרשים לא שגרתיים יחד עם מנגינות מרגשות ומסעירות.

הפצה בישראל: רננו מיוזיק

"הומה ליבי" ו"תפארת בנים" חסידות בעלזא

הרבה הכנות היו בחסידות בעלזא לקראת בר המצווה של נכד האדמו"ר שליט"א מבעלזא, והם כללו גם הוצאת מספר דיסקים מיוחדים לכבוד האירוע ההמוני.

אלבום אחד שיצא הוא "הומה ליבי" אותו הפיק חיים שלמה מאייעס, אלבום חדש של ניגוני חסידי בעלזא ממיטב הלחנותיו של הרב אליהו אייזנבאך, כשהסולן הוא האח ר נחמן אייזנבאך. האלבום כולל, באופן מפתיע, ניגונים חסידיים מהעידית שבלחניו של אייזנבך עם עיבודים של דודי קאליש.

עוד אלבום שהוכן לקראת בר המצווה בחצר בעלזא הוא האלבום שהפיק יהושע האנשטטר "תפארת בנים". האלבום מכיל עשרה שירים: מודה אני, ששמת חלקי מיושבי בית המדרש, הראינו השם חסדיך, קול רינה, זכר חסדו, מלכא דעלמא, כי באור פניך, אילן, והריקותי, אספרה שימך ועטרת זקנים. זה האחרון, נחשב ללהיט חסידי מוכח וכבר כעת ניתן לשמוע אותו בשמחות רבות.

הסולן ב"תפארת בנים" הוא הרב ירמי דמן ומשתתפות בו מקהלות חסידי בעלזא. העיבוד נעשה ע"י משה מונה רוזנבלום והערשי גינסבערג, למעשה, כבר חמש עשרה שנים שירמי דמן ומונה רוזנבלום יחד עם מקהלת חסידי בעלזא - לא הקליטו אלבום יחד. לאלבום זה נוסף נספח בונוס: ניגון מזל טוב שהולחן ע"י הרב ירמי דמן לבר המצווה. הרצועה הזאת נוספה כרצועה ה-11 בדיסק. חשוב לציין שסינגל הבונוס אינו נמכר בנפרד.

מחיר כל אחד מהדיסקים ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

"אני מאמין" יוסי גורביץ

יוסי גורביץ, איש עסקים בחייו, תמיד ידע להלחין, ואת לחניו נתן לחברו הטוב שלומי גרטנר ("ניסים") כמו את "רחל" ואת "שמע בני". חברים ששמעו את הלחנים והכירו גם את קולו הערב, דחקו בו להיכנס לאולפן ולשיר את שיריו בעצמו, וכעת זה קורה - אלבום הבכורה שלו, "אני מאמין", מגיע לחנויות. באלבום עשרה שירים, שמונה מהם בלחניו, ושניים שהלחין אלי לאופר. את השיר "על הצדיקים" למשל, הלחין גורביץ בגיל 16, את כל האלבום עיבד בכישרון רב משה לאופר.

"אף פעם לא הייתי זמר ולא ראיתי את עצמי ככזה", כמעט מתנצל גורביץ, "הלחנתי בעבר ואני מלחין גם כיום כסוג של תחביב. החברים רצו שאנסה להקליט וב"ה, אני מרוצה מאוד מהתוצאה. אני שר באלבום כדי לשמח את עם ישראל, לא כדי להיות זמר".

הפצה: גרינטק.

"בשמחות" יהודה וייס

בחמש השנים האחרונות אפשר לפגוש את יהודה וייס כשהוא מנגן בחתונות ובחגיגות בר מצווה. תחילה ניגן וייס לבד, אך לאחרונה צירף אליו צוות נגנים מהשורה הראשונה כשהמפיק והמעבד הוא איתן פרישברג. הדיסק כולל את הלהיטים הגדולים ששרים ורוקדים בשמחות, "הכוונה הייתה ליצור אלבום לא מתוחכם במיוחד אלא כזה שישמע בדיוק כמו בחתונה", מסביר וייס. לקראת הקלטות האלבום צורפה לתזמורת "בשמחות" מקהלתו של שרולי הרשטיק. בנוסף לשירים הידועים חידשה התזמורת את "אשת חיל" הנוסטלגי של מרטין דוידסון.

אמנם, כל השירים ידועים ומוכרים ואולם באמתחתו של וויס גם שירים מקוריים וחדשים. בניגוד לאומנים אחרים שמקליטים אלבום משל עצמם ואח"כ מפיקים אלבום כללי משל אחרים, החליטו ב"בשמחות" לנהוג הפוך. "קודם שיכירו אותנו, בהמשך נוציא גם שירים חדשים. ומקוריים".

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים

"המתוקים של אבי בן ישראל"

ולסיום, משהו באווירה ים-תיכונית. אבי בן ישראל מציג כעת לציבור את אלבום האוסף החדש שלו - "המתוקים של אבי בן ישראל". בן ישראל אסף את השירים המוכרים והאהובים על כולם בכלל ועליו בפרט, והקפיד גם לשמור את האופי המוסיקלי המוכר שהוא מתאפיין בו.

אבי בן ישראל מגדיר את עצמו כזמר חסידי ים תיכוני ומזמר באלבום ארבעה עשר שירים להיטים כמו מלך של מונה רוזנבלום, אם אשכחך של שוואקי, שבחי ירושלים של אביהו מדינה, אגדלך פיוטו של רבי אברהם אבן עזרא בלחן העממי והמוכר, יתגדל ויתקדש של חיים ישראל ושמואל יונה, אנא בכח של עובדיה חממה ועוד.

מחיר הדיסק ברשת חנויות גרינטק: 50 שקלים


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368