ארגון עמק שווה: מחזקים את הפריפריה ולא את ההתנחליות

ארגון השמאל "עמק שווה" קרא לציבור שלא להגיע לאתרי התיירות ביו"ש במהלך פסח: "בחירת מסלול טיול - מעשה פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/17 13:19 ח בניסן התשעז

ארגון עמק שווה: מחזקים את הפריפריה ולא את ההתנחליות
מתוך מודעה של עמק שווה, צילום: מתוך מודעה של עמק שווה

בפוסט בפייסבוק שהעלו בארגון השמאל "עמק שווה" אמש, נכתב כי "בימים הקרובים נקבל הזמנות והצעות לבקר כמעט בכל גן לאומי ואתר עתיקות אפשרי. בפרסומות לא יזכירו לנו אלו אתרים נמצאים בשטחי הגדה המערבית ואילו בתוך ישראל. רק תבואו, תהנו ותפתחו את הארנק".

בעמק שווה הדגישו כי "בחירת מסלול טיול זה מעשה פוליטי" והציעו למטיילים "לבחור לבקר באתרים בתוך ישראל ולא בשטחים", מכיוון ש"זאת הזדמנות לחזק את התושבים החיים לצידם, להתנגד לנעשה באתרי העתיקות בשטחים בשם ההתנחלויות וליהנות מסיפורים היסטוריים רב תרבותיים שלאו דווקא מלווים במסרים פוליטיים".

ירון רוזנטל, מנהל בי"ס שדה כפר עציון, השיב להם בפוסט שהעלה לפייסבוק כי "אחרי שהבינו שאין להם קייס משפטי וביטלו את התביעה שהגישו נגד בית ספר שדה הם (עמק שווה) מנסים להחרים אותנו!". רוזנטל הוסיף כי הפוסט שהעלו בארגון השמאל רצוף שקרים וכתב "אנחנו לא מתביישים ומסתירים שהטיולים שלנו בגוש עציון. להיפך גאים מאוד מאוד. אתם קוראים להחרים את אתרי התיירות בגוש עציון ולחזק את שכנינו הערבים. אם עם ישראל היה מקבל את העמדה שלכם, היו מאות משפחות פלסטיניות שבני משפחתם עובדים איתנו, מאבדות את פרנסתם" כתב רוזנטל והוסיף "בניגוד למה שכתבתם אנו לא עוסקים בפוליטיקה ומציגים לציבור המטיילים שלנו את כל התרבויות שהיו בהר שלנו, ואת זה אתם יודעים. אבל אם אפשר להסית ולהכפיש..." כתב רוזנטל.

"מי שטוען שטיול ביו"ש הוא פוליטי, מתכחש לדבר הבסיסי ביותר והוא ההיסטוריה שלנו כעם. אין ויכוח על ההיסטוריה של עם ישראל הטמונה בכפלי הקרקע בכל מרחבי ארץ ישראל" אומר רוזנטל וסיכם "אני מזמין את כל עם ישראל לבחור נכון בפסח הקרוב, לבוא לבקר באתרי התיירות והמסלולים המיוחדים שלנו בגוש עציון ולחזק עוד יותר את הקשר של הילדים והמטיילים להיסטוריה ולמורשת שלנו".