מרק צוקרברג מתחזק?

מרק צוקרברג כבר לא אתאיסט כפי שהגדיר את עצמו בעבר. מתשובה לגולש ומניתוח פוסטים בשונה האחרונה נראה כאילו מר פייסבוק גילה את הדת כ"חשובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/17 15:29 ג בטבת התשעז

מרק צוקרברג מתחזק?
shutterstock, צילום: shutterstock

מרק צוקרברג, שבעבר הגדיר עצמו בפרופיל הפייסבוק שלו כאתאיסט מתחיל להתקרב לדת. לא ברור באיזה אופן, וגם לא כל כך ברור לאיזו דת אבל ככל הנראה הוא כבר לא אתאיסט כפי שהגדיר את עצמו.

בפוסט שפרסם בפרופיל שלו לכבוד חג המולד וחג החנוכה לפני מספר ימים, הוא איחל לחבריו ברשת החברתית "חג מולד שמח וחג חנוכה שמח מפריסיליה, מקס, ביסט ואנוכי". והתכוון לאשתו, בתו,הכלב ואליו כמובן. בתגובה לאחד המגיבים שתהה אם אינו אתאיסט ענה: "לא, גדלתי כיהודי ואז עברתי תקופה שבה פקפקתי בדברים מסוימים, אך כעת אני מאמין שדת היא מאוד חשובה".

באתר כלכליסט סקרו את תולדות מפגשיו עם אנשי דת בתקופה האחרונה שמראה שהוא החל לגלות יחס חיובי יותר לנושא. בקיץ שעבר פגשו צוקרברג ואשתו את האפיפיור בוותיקן, ודנו איתו כיצד לשפר את הטכנולוגיה והתקשורת במדינות העניות. צוקרברג כתב אז בפרופיל שלו כי החמלה של האפיפיור העניקה לו השראה. "סיפרנו לו כמה אנחנו מעריכים את המסר שלו של חמלה ועדינות, ואת האופן שבו מצא דרכים חדשות לתקשר עם אנשים מכל הדתות".

צוקרברג מתעניין גם בבודהיזם, הדת אליה שייכת אשתו. במהלך ביקור בסין ב-2015 הוא ביקר במקדש בודהיסטי והתפלל שם "למען שלום ובריאות לעולם ולמשפחה שלי", כפי שכתב בפוסט לאחר הביקור.