מירי רגב בשומרון: "איזה כיף זה כשלא מקבלים אותך בבוז"

6000 תושבי השומרון הגיעו אמש להופעה של ישי ריבו ושלומי שבת. שרת התרבות, מירי רגב הודיעה לקהל: "אנחנו מחוייבים להתישבות ביוש. זו לא טובה שאנחנו עושים לכם אלא זו מחוייבות היסטורית ולאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/16 14:14 יט באלול התשעו

מירי רגב בשומרון: "איזה כיף זה כשלא מקבלים אותך בבוז"
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

מעל 6000 בני אדם הגיעו הערב לישוב הכי צעיר בשומרון "לשם" להופעה של שלומי שבת עם ישי ריבו. שלומי שבת קרא אל הקהל: "שומרון, אני אוהב אתכם, אני מחזק אתכם ורוצה להקדיש לכם שיר". שבת הקדיש את השיר: "רק בגלל הרוח". לקול תשואות הקהל.

האירוע החל מספר דקות לאחר פגישת ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב אובמה שם ציין אובמה בפני נתניהו כי הוא מודאג מהבנייה בהתנחלויות. על כך השיבר ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן על הבמה: "אני רוצה לומר לראש הממשלה. אל תהיה מודאג אנחנו חזקים ואנחנו נמשיך לבנות".

(צילום: ישראל ברדוגו)

שרת התרבות ח"כ מירי רגב הגיבה גם היא לדברים ואמרה: "כשרה בממשלת הליכוד אני רוצה להגיד לכם שאנחנו מחוייבים להתישבות ביוש. זו לא טובה שאנחנו עושים לכם אלא זו מחוייבות היסטורית ולאומית".

שרת התרבות התייחסה גם לזלזול שמפגינים כלפיה האליטות ששלטו עד היום בתרבות בארץ ואמרה:

"השנה גם אני הכרתי מקרוב מהם קיתונות של לעג השפלה וזלזול. כשרת התרבות למדתי על בשרי מה זה לדבר ולהציג עמדה שונה כאשר קולות בוז משסות את קולך בלי הרף. אבל אני מזכירה לעצמי ואני אומרת לכם גם היום אל תתרגשו אל תתיחסו תעסקו בעיקר ובחיובי. תמשיכו להיות אמיצים ולעשות את מה שאתם מאמינים עד הסוף ובלי פחד.

אני רוצה לשתף אתכם במשהו אישי. בלב שלי פנימה אני לועגת לכל הלועגים. ובזה לכל המבזים. אתם יודעים למה? משום שגיליתי שלגביהם כבוד האחר הוא רק כאשר האחר הוא לא בדיוק כמותם. כאשר הוא לא דומה להם או מעז להעלות רעיונות או מדיניות שונה הוא הופך למנשק מזוזות ולמשתטח קברים. אני גאה להיות מנשקת מזוזות. האמת אני גם קצת מבינה אותם. הם התרגלן הרבה מאוד שנים לשלוט במוקדי הכוח, בתקציבים. לקבוע את המדיניות עבור כולנו. ופתאום יש כאן מקבלי החלטות עם דעות אחרות. אז קשה להם. הם משתוללים. אני לא מתרגשת מזה. לאף אחד אסור להתרגש מזה. שהם יצעקו יכתבו בעיתונים באתי לפוליטיקה כדי להשפיע באנו כדי למשול כדי לקבוע מדיניות כדי לטפל בהיסטוריה ובמסורת היהודית של עם ישראל בארץ ישראל".

(צילום: ישראל ברדוגו)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן