כשחג וסטייל נפגשים

כדי להיראות טוב אישה צריכה שני דברים, והם לא כוללים דיאטה, איפור או לבישת השמלה המושלמת. כמה עצות טובות לקראת החג

חדשות כיפה ברוריה ברטלר 19/09/16 13:19 טז באלול התשעו

כשחג וסטייל נפגשים
ברוריה ברטלר, צילום: ברוריה ברטלר

כל שנה לקראת החגים אני מוצפת בפניות: ברוריה! מה אני אלבש לחג? אני עוסקת בסטיילינג טיפולי לא שנה ולא שנתיים, ויודעת כבר לצפות את הפניות האלה: לפני חגים, לפני ארועים, לקראת ימי הולדת… אלה הזמנים שבהן אישה רוצה להיראות במיטבה ואז היא תחפש את השם ברוריה במעמקי רשימת אנשי הקשר. אני רוצה להקל עלייך את התהליך.

להיראות טוב - זה לא בהכרח למצוא את השמלה המושלמת. זה לא בהכרח אומר לפצח את שילוב הצבעים הנכון. זה לא תלוי דווקא באיפור, ולא תלוי בהורדת ששה קילוגרמים עודפים. זה אפילו לא עניין של גנטיקה. נכון, הדברים האלה משפיעים מאוד על המראה. וגם אני בתחילת דרכי עסקתי המון בגזרות וצבעים. אבל העבודה עם מאות נשים הביאה אותי לחשוב אחרת על סטיילינג ולבוש, ואפילו שיניתי את הכיוון שלי בעבודה עם הלקוחות.

כדי להיראות טוב אישה צריכה שני דברים: הראשון - ביטוי אישי. השני - הבנה של עקרונות כלליים, שאפשר לקרוא להם "חכמת הלבוש", או במילה אחת - סטיילינג.

בואו להתרשם מהקולקציות החדשות בשבוע האופנה של כיפה

כדי להיראות טוב, צריך קודם כל להסתכל לא החוצה אלא פנימה. אשה שאוהבת את איך שהיא נראית, מקרינה נוכחות, חן וביטחון עצמי. הלב שלי צריך להרגיש טוב עם המראה. צריך להכיר את הלב כדי לדעת לבחור בגדים שהלב שלנו ישמח בהם. התבוננות פנימה והקשבה ללב היא השלב הראשון וזה שלב הכרחי.

העיקרון החשוב השני הוא להבין שיש כאן תחום שיש בו הרבה עומק והרבה פרטים. אנחנו חיים בתקופה שיש בה שפע של ידע במגוון תחומים, וגם חכמת הלבוש התעשרה מאוד. יש מבני גוף שונים, טיפוסי צבע המתחשבים בגוון ותת-גוונים הקיימים במראה, וכדי לדעת צריך ללמוד, לחקור להעמיק או להעזר במי שלמדה.

הסטיילינג שאני מאמינה בו, והסיבה שאני אוהבת כל כך את המקצוע הזה הוא שילוב של שני העקרונות האלה. אני מאמינה בהקשבה ללב, ומאמינה בהתייחסות מעמיקה לחכמת הלבוש. התייחסות ללב ולנשמה יחד עם ידע מקצועי - מביאות את האישה לאהוב את איך שהיא נראית, ואין דבר יותר יפה וקורן מאשה שמתלבשת כפי שמתאים ללב שלה ולגוף שלה ושמחה במראה שלה.

את תהליך הלימוד הזה אפשר לעשות בכל יום בשנה. דווקא לקראת החגים - אנחנו הסטייליסטיות עמוסות. אבל אם תלמדי את שני העקרונות הבסיסיים האלה - את תמיד תראי יפה וקורנת. בין אם זה לארוע של פעם בחיים, חגיגה משפחתית, או שאת סתם יוצאת לקניות בסופר.

ובכל זאת כמה טיפים:

  1. הלכת לקנות בגדים לחג. המלצה שלי - עדיף להתחדש במערכת לבוש בשני חלקים. הווה אומר חולצה וחצאית. מדוע? תוכלי לחזור לארון הפרטי שלך ולשלב אותם עם פריטים מהעבר שרק יושבים וממתינים שתוציאי אותם מהארון...ואם תשאלו אותי מה אני קונה לחג? התשובה היא אקססוריז: שרשראות, כובעים מגניבים, מטפחות צבעוניות חדשות, כל מה שיקשט את "המסביב", כל פעם אני מוציאה שמלה אחרת ונותנת לה טאצ' חדש באמצעות האביזרים הנלווים, יותר יעיל יותר זול.
  2. שימי לב- כמעט בכל חנות או יריד שתכנסי אליו, תתקלי באופנת ה"אובר סייז" הטרנד האחרון שפוקד את מחוזותינו. זה מגניב, זה יפה, זה אחר אבל לא בטוח שזה מתאים לך. אופנת ה"בוהו שיק" (בפי התעשייה) מחמיאה מאד לנשים רזות, זה עטוף אותן ומשווה להן מראה מעט מלא ופחות צנום, רגע לפני שאת נשטפת אל עולם המידות הרחבות תני לעצמך רגע שקט {אפילו אם את בתוך יריד רועש} לבחון האם זה באמת נכון והולם אותך. במידה ולא - חפשי את השמלה שיוצרת חוויה של התכנסות באזור המותן. זה מעניק לכל אישה, ולא משנה מה פרופורציית גופה, מראה נשי, מעניין ומחמיא. ואם בבוהו שיק עסקינן, רבות מהשמלות מתכנסות באזור המותן העליונה ואז מתרחבות. שימי לב לתיפורים ולהתכנסויות בבד, הם יעשו את כל ההבדל. במידה ולא הסתדרת עם שתיהן חזרי לטיפ הראשון.
  3. צבעים- כמה הם חשובים לנו בבחירת הבגדים!! צבע נכון יכול להוסיף למראה הכללי חיוניות וזוהר, להשוות למראה נוכחות מדוייקת עד כדי טשטוש פיגמנטציה והימנעות מאיפור מכביד. הסתיו מתחיל להציץ אלינו לאיטו מחלונות הראווה, ושם בולט במיוחד צבע החמרה הכתמתם שנוכח בכל סצנה אופנתית עכשווית. התחושה שהוא מעניק היא חמימות עוטפת. בראש וראשונה בדקי שהוא אכן משמח את פנייך, במידה ותת גוון עורך הוא צהוב זהו בדיוק הצבע עבורך ואני ממליצה לך להשלים אותו עם כמו כחול עמוק כשיש לך אומץ ותעוזה {וכדאי לך לשאול את השאלה הזאת כשזה מגיע לבגדים} ועם צבע אבן למראה יותר הרמוני וקלאסי.
  4. החג מזמין אותנו ללבוש לבן, אז למי הוא מתאים? אז תשובתי ידועה מראש, אם את אוהבת לבן, תלבשי לבן- נקודה. במידה וזה קרוב ומחוויר אותך אני ממליצה לנטות לכיוון גוון השמנת שמחמיא לרב גווני הפנים, אך במידה ואת מעוניינת בלבן, השלימי באמצעות אקססורי בצבע קונטרסטי שידגיש ויאזן את האור בפנייך. הסטיילינג שלי הוא סטיילינג שהולך עם הלב ואם את אוהבת לבן פשוט הניחי אותו נכון בהתאם לפורפורציות גופך. הווה אומר - התאימי את הבד והגזרה הנכונה, ואז אין מה לחשוש מלבן והוא הופך להיות צבע מאיר ומשמח.

ושיהיה לכולנו יום יום - חג שמח!

הכותבת היא מוסמכת בסטיילינג, הנחיית קבוצות וחינוך

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן