עשרת הדיברות למכיניסט

אלול בפתח ומאות בוגרי שמינית יחלו בשבוע הבא ללמוד במכינות הקדם צבאיות. כדי שינצלו את זמנם ביעילות מרבית, הרכבנו עבורם את לוחות הברית למכיניסט שבלעדיהם, עדיף שישארו בבית (או יהפכו להיות ביינישים)

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 18:13 כה באב התשעו

1. חפוף את שערות ראשך- כמו כל גבר מצוי ובמיוחד נער שאט אט הופך לגבר (מכיניסט או לא?), אין לך צורך לסחוב יותר מידי תכשירים לנקיון הגוף. אך אם אין לך תכניות לגדל ראסטות כדאי שתיקח איתך לפחות שמפו לשיער המתארך.

2. לא תנעל את נעליך לשווא- גם כאן חבל להכביד על התיק. הנעליים שגם כך תנעל רוב הזמן, הן נעלי הספורט שתעזורנה לך לשפר את הכושר הגופני וגם לטפח את שברי המאמץ וכאבי הברכיים.

3. לא תתמתג- לא צריך להגזים עם הבגדים. כמיטב המסורת המכיניסטית, חולצה קרועה אחת, ג'ינס קרוע אחד, זוג תחתונים (עדיף לא קרועים) וזוג גרביים אחד. ומצית אחת שתשרוף הכל בסוף השנה.

(צילום: SHutterstock)


4. לא תרעב- קנה סיר פוייקה (הוא כבר סופג הכל).

5. וישנת ללא מזרן- קח שק שינה. כי קרבי זה הכי אחי ומה יכין אותך יותר טוב לסיירת מלישון עם שק"ש על הרצפה. רק כדי לגלות שבצה"ל כבר מזמן עברו לישון במבנים עם מיטות נוחות ומזגן ושכולם בכלל מביאים מצעים.

6. והגית בו יומם ולילה- טוב נו... בלילה ישנים... בעצם גם ביום... אז לפחות שיהיה לך איזה ספר הלכות צבא קטן בשלוף, כגיבוי למקרה שהחבר הבייניש לא עונה בטלפון.

7. לא תשרף בשמש- השמש בחוץ קופחת אז אם אין לך תכניות להיכנס כבר בתחילת השנה לבית המדרש כדי לישון...אההה... כדי ללמוד, כדאי שתמרח טוב טוב את עצמך, לפני שאתה נוסע לים.

(צילום: SHutterstock)


8. לא תתעורר- הדיבר האהוב על כל בני המכינות. לפחות עד שהחבר המתחזק לחדר מתחיל לנסות ולהעיר אותך כל בוקר.

9. לא תבזבז את כספיך לריק- כסף לאוטובוס? למה? שמור אותו לשק"ם כשתתגייס או לדירה כשתתחתן. בינתיים תתרגל טרמפ לחץ.

10. ותלבש בגד יפה לכבוד שבת- אבל בלי להגזים כן? חולצת טי שרט לבנה ומכנסיים קצרים יספיקו בהחלט (וגם את נעלי הספורט אפשר להחליף בכפכפים).

(צילום: SHutterstock)

הערה חשובה לסיום- כדי שהרבנים וההורים לא יכעסו עלינו, נאמר רק שתוקף הדיברות הוא רק לסביבות חנוכה. לאחר מכן תצטרך להחליט- או להתגייס או להציץ בלוחות הברית של הבייניש (שנפרסם בקרוב), הן כבר תהיינה יותר רלוונטית.


בהצלחה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן