שבוע מוזיקלי: שנים עשר מי יודע?

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם שבוע פורה ועשיר במיוחד עם אלבום חדש של שוואקי, ושירים חדשים של אהרן רזאל, רועי ידיד ועוד רבים וטובים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/03/16 01:21 א באדר ב'

שבוע מוזיקלי: שנים עשר מי יודע?

שבועות בהן הטור השבועי מפוצץ בחומר איכותי משמחים אותי במיוחד. השבוע הייתה כמות שיא של חומרים מגוונים, שאני שמח לספר לכם עליהם.

אפתח באיתן פרייליך, זמר חתונות בריטי, באלבום בכורה חדש - 'עם ישראל חי' שמשלב שירה בעברית, שירה חסידית וחומרים מגוונים נוספים אותם הוא מבצע בקול נעים במיוחד ובעיבודים עשירים של המוזיקאי איאן פרייטור.

[embed]

]

אחד מחביבי המדור הוא המוזיקאי המוכשר אלון הלל שגייס שוב את החזן הנפלא, אבריימי קירשנבאום, לקטע חזנות מודרני שונה וחדשני. הפעם בחר הלל את 'אדון עולם' אותו הלחין בסגנון קלאסי ונעים לאוזן. הלל מספר, כי מדובר בפרויקט שלם של חומרים משובחים מסוג זה. [embed]

]
רועי ידיד הוא אחד הקולות הגבוהים והיפים במוזיקה היהודית. מאחוריו כבר שני אלבומים של חומר מקורי אותו הוא מבצע בכישרון רב ובימים אלו הוא עמל על אלבום חדש. השיר 'בואי כלה' הוא קאבר לשירה של קרסטינה פרי שנעשה לבקשתה של כלה אמריקאית.

[embed]

]

אהרן רזאל אחד היוצרים הפורים והמוכשרים במוזיקה היהודית, כבר 17 שנה בהן הוא יוצר ומופיע רבות ומידי שנה מוציא לקראת חג הפורים שיר חדש אותו הוא מחלק לחבריו ומכריו כמשלוח מנות מוזיקלי. הפעם בחר רזאל להלחין את 'מזמור לתודה' כשהוא מסביר בתוך השיר את הסיבה למסיבה. השיר משלב סגנונות מוזיקלים שונים כשרזאל כדרכו מושיב את המילים על המנגינה בצורה שרק הוא מסוגל לה (ולא בהכרח לחיוב). השיר חביב ומשעשע כדרכו של רזאל המוכשר ובהחלט שווה האזנה.

[embed]

]

נפתלי קמפה הוא אחד הזמרים הצעירים שקמו בשנים האחרונות כמבצעי שיריו של הרבי המרקד, ר' שלמה קרליבך. הפעם מדובר בשיר או יותר מדויק ניגון מקורי שלו אותו הלחין לפני פטירתה של אמו ליד מיטתה לפני כשנה. על העיבוד אחראים הצמד אלי קליין ואיצי ברי.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=2DWIuHQxqL4[/embed]

מאיר רוזנפלד האח של יצחק רוזנפלד טייס הקרב שנפל לפני כמה שנים ואחיו של מלאכי רוזנפלד שנרצח בפיגוע טרור לפני כמה חודשים. מאיר כתב את השיר המרגש לזכרם כשעל הלחן אחראי אלנתן שלום (אמא אם הייתי).

[embed]

]

מרדכי גרנביץ' הוא אמן חדש ומוכשר שהוציא לא מכבר אלבום בכורה איכותי - 'כל החומות' בהפקתו המוזיקלית המקצועית של דוד ליפשיץ המצוין. השיר 'איה' מתוך האלבום זוכה לקליפ מעניין שמכניס את המילים לקונטקסט מעניין.

[embed]

]

רפאל בן בסינגל בכורה - 'פנינים' שיר חופה שנכתב על ידי ארי גוטהלף ועובד על ידי שמואל אטלן.

[embed]

]

נעם כהן, בסינגל נוסף מתוך אלבום הבכורה שלו - 'עץ זקן בערבה'. כהן זמר חדש ובוסרי למדי אך בעל נשמה ומלא רגש. על ההפקה המוזיקלית אחראי שי אלחדד.

[embed]

]

כוכב הזמר החסידי, יעקב שוואקי, משחרר השבוע אלבום חדש ומקורי. לאחר כמעט 20 שנה נטש שוואקי את המפיק שבעצם "גילה" אותו - יוחי בריסקמן ויצא לדרך עצמאית עם אלבום שהוקלט במהירות גדולה יחסית עם מיטב הכותבים והמלחינים. האזינו לטעימות מתוכו

[embed]

]

באופן מפתיע (?) השיר ה-11 ברשימה שייך ללהקת "11" שיצאו היום בסינגל בכורה. הלהקה שמורכבת מהמפיק המוזיקלי המוכשר, אל-עד טרי, חיים דיין ועידו קהא עובדת בימים אלו על אלבום הבכורה שלה שיכיל רוק יהודי אחר.

[embed]

]

לסיום, הכירו את נחמן שי זמר חדש בסינגל-קליפ מרגש אותו כתב והלחין למילים 'הרנינו גוים עמו'. על ההפקה המוזיקלית והעיבודים אחראים שי וג'ף הורביץ.

[embed]

]