המלצות השבוע

כיפה ממליצה לכם בטור חדש על הופעה, מסעדה, ספר, סרט שכדאי לכם לחוות בשבוע הקרוב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/16 11:16 כט בשבט התשעו

המלצות השבוע

ספר: שני נסיכים ומלכה - ספרו ההיסטורי המרתק של שמואל דוד מספר את סיפורם העגום של יהודי יגוסלביה ומזרח אירופה שניסו עוד בטרם עלה הכורת (1939) לעזוב את אירופה לארץ ישראל באמצעות ספינות שבוששו לבוא. הספר מסופר מנקודת מבטו של האנה, נער יהודי ממשפחה חילונית שמתאהב באינגה נערה דתייה מגרמניה והתלאות שעוברות עליהם בקלאדובו ובשאבץ.

הספר אמנם מעט ארוך (466 עמ') אך הוא מגולל סיפור היסטורי חשוב ולא ידוע בהיסטוריה של השואה ויהודי אירופה. האם אמנם ניתן היה להציל יהודים רבים נוספים? ומה היו הסיבות לכך שההעפלה נעצרה.

הוצאת פרדס

מחיר מומלץ: 70 ₪

סרט: קריד - ההצלחה הגדולה של סרט 'רוקי' הראשון הביאה אחריה גל של סרטים המשך סתמיים למדי בכיכובו של סילבסטר סטלון שמעולם לא הצליחו לשחזר את ההצלחה הראשונית שעד היום סטלון רוכב עליה.

הסרט החדש 'קריד' התנתק מבחינת השם מהסדרה, אך הוא בהחלט סרט המשך לכל דבר של רוקי. סילבסטר סטלון מגלם את רוקי בתפקיד המאמן המבוגר שמחליט לאמן את בנו של יריבו/ידידו משכבר ימים, אפולו קריד, למרות שכבר מזמן החליט על פרישה מהזירה.

סרט אגרוף תוסס, אך מלא דרמה. לא מדובר ביצירת מופת חכמה במיוחד, אך חובבי ספורט ייהנו ממנו.

[embed]

]

סדרה: ערוץ 20 משיק השבוע סדרה תיעודית חדשה על ההתנתקות - 'מנותקים'. הסדרה בהנחייתו של העיתונאי קלמן ליבסקינד תחזור לימים של ההתנתקות ותפגוש את הדמויות המרכזיות של אותה התקופה ותשאל את כל השאלות הקשות והלא נעימות. זוהי הפעם הראשונה שנערכת סדרה כזו מהצד הימני ומקטעי הפרומו שעלו עד עתה נראה ששווה יהיה לצפות ולנסות למצוא את התשובות לכל התמיהות והכאב.

רביעי - 21:00

ערוץ 20

[embed]https://www.facebook.com/ch20.tv/videos/vb.333451253469122/578653425615569/?type=3&theater[/embed]

הופעה: האיש והגיטרה, יצחק פוקס, מגיע למופע פתיחה חגיגי של ליין מוזיקה יהודית מקורית חדש בהר ציון בירושלים - "מים - מרכז תרבות יהודית הר ציון". מדובר במקום חדש למוזיקה יהודית בירושלים בשילוב ישיבת התפוצות שמארחת את המרכז, בית הספר למוזיקה מזמור וגורמים נוספים בתעשייה (ביניהם אני כעיתונאי מוזיקה), שחברו יחד להקמת מקום בו יוכלו אמנים צעירים וותיקים לערוך הופעות של מוזיקה יהודית במחירים שפויים שיאפשרו גם לקהל וגם לאומנים להרוויח וליהנות.

(צילום: יחצ)

יצחק פוקס הוא אחד היוצרים הוותיקים במוזיקה היהודית המתחדשת, הוא מלחין פורה ונגן גיטרה ייחודי. בשנים האחרונות הוא הפך ללהיט של ממש בארה"ב שם הוא מופיע רבות בבמות גדולות. המופע ב"מים" יהיה מופע מלא של פוקס שלא מרבה להופיע בארץ ובמיקום ייחודי - מבנה צלבני עתיק בהר ציון ליד קבר דוד המלך (כל הקווים לכותל מגיעים למקום).

מוצ"ש תרומה 13.2.16

מופע פתיחה: להקת 'תחנת רוח'

כרטיסים: 35 ₪, סטודנטים חיילים בחורי ישיבה - 20 ₪

מסעדה: 'ריור' - מסעדה אסייתית כשרה ברעננה עוררה בשבוע שעבר סערה של ממש כאשר לאחר שהודיעו הבעלים החדשים שהמסעדה תשמור שבת חברי מועצת העיר רעננה מטעם מרץ ביקשו מהתושבים להחרים את המסעדה. המסעדה שהפכה להיות כשרה בהכשר הרבנות המקומית תקבל גם תעודת הכשר מהדרין לאחר 3 חודשי ניסיון וכבר עכשיו כל המוצרים כשרים למהדרין.

במקום מוגש אוכל אסייתי משובח ובמחירים סבירים, אז אם בא לכם להתפנק על סושי טוב וגם לעודד את שמירת השבת בקרו ב'ריור'.

אחוזה 282 רעננה