הפרובוקטורים באים: הקדימון המזעזע של "היהודים באים"

בסרטון החדש שפורסם היום מתוך העונה החדשה של התכנית, לועגים כוכבי הסידרה לשמותיו של הקב"ה בשיר מלא לעג וציניות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/16 12:44 כה בשבט התשעו

תכנית הסאטירה של הערוץ הראשון -"היהודים באים", מעוררת שוב סערה עם הקדימון שפרסמה לקראת העונה השנייה של התכנית שתעלה בקרוב ותשודר בלילות שבת.

בסרטון החדש שפרסמו אנשי הערוץ הראשון שר השחקן מוני מושנוב על שמו של אלוקים כשהוא מקפיד להשמיע את שמותיו המפורשים בנימת זלזול ותנועות גוף לא מכובדות ובליווי רקדניות. השיר והקליפ מתכתבים עם סצנת הקליפים של אמנית הקול ויקטוריה חנה וניכר שיוצריו עשו הכל כדי להרגיז ולעורר פרובוקציה.

במסגרת ה"סאטירה" החדשה שתהיה חלק מהעונה השנייה, עשרת הדיברות מוגדרים כ"שטות שאמרתי על ההר למשה" ושמו של השם מוגדר כ"ארבע אותיות שהפכו לעינוי".

גם בעונה הקודמת של התכנית הצליחו היוצרים לעורר פרובוקציות בקדימון הבכורה של התכנית כשהציגו את הימין כרוצחים עם השיר "אבל אני רוצח ימני" שהורד לאחר מכן מהרשת בשל התגובות הסוערות שהופנו נגדו. התכנית אף עוכבה בזמנו ועלתה רק כמה חודשים לאחר מכן בשל הביקורת.

הפעם היא צפויה לעלות בכל מקרה בשל ההצלחה היחסית בעונה הקודמת בה שודרו 12 פרקים ושידורה הסתיים בדיוק לפני שנה עם ממוצע של 6%, רייטינג שבערוץ הראשון מתקשים להביא בדרך כלל בשעות בו שודרה התכנית. המערכונים של התכנית זכו באותה עת ל-1.25 מיליון צפיות ברשת, כולל יוטיוב ופייסבוק. כדי לאזן כביכול את התכנית, עלתה מיד אחריה התכנית 'הכל שפיט' גלגולה הטלוויזיוני של לאטמה שזכתה לרייטינג נמוך יותר ולטענות כי התכנית רכה מידי ולא עומדת בסטנדרטים של לאטמה.