אוכלים מוזס כשר? שלמו יותר

איך אותה בירה נמכרת בסניפים שונים במחירים שונים? והאם באמת להכין צ'יפס בסניף כשר עולה יותר? ברשת ההמבורגרים לא מתביישים וגובים עוד כמה שקלים משומרי הכשרות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/12/15 16:42 ג בטבת התשעו

אוכלים מוזס כשר? שלמו יותר
יחצ, צילום: יחצ

רוצים לאכול ברשת ההמבורגרים 'מוזס' ואתם שומרי כשרות? שלמו מחיר אחר מאשר המחיר הרגיל. לרשת יש 13 סניפים מתוכם שלושה כשרים (ירושלים, פ"ת ואשדוד). שאר הסניפים מגישים יחד בשר וחלב ומאכלים שאינם כשרים לחלוטין כקלמארי וכאמור המנות החופפות שהן כשרות עולות לכם יותר.

מבדיקת 'כיפה' עולה כי המחיר בסניפים הכשרים גבוה בכל מוצר ב-3-4 שקל בממוצע, כשבחלק גדול מהמקרים מדובר באותו המוצר לחלוטין, כך למשל מחירה של בירה גולדסטאר מהחבית הוא 33 שקלים בסניף הלא כשר, ולעומת זו 34 שקלים בסניף הכשר, כך גם בירות נוספות - זאת למרות שמדובר באותה הבירה בשני המקומות. בדומה לבירה ניתן למצוא הפרשי פערים במוצרים רבים נוספים בתפריט כמו כוסות יין, המבורגרים, תוספות וקינוחים.

(צילום: צילום מסך)

בעבר בדקנו בכיפה מהי העלות הנוספת אותה נדרש בית עסק לשלם. ומצאנו כי מחירה של אגרת הכשרות היא כאלף שקלים לשנה, ועלות נוספת של 2,500-2,000 שקלים, עלות העסקתו של המשגיח. סכום זניח ברוב המסעדות שלחלוטין לא מצדיק את פער המחירים ברשת ההמבורגרים.

ממוזס נמסר ל'כיפה' בתגובה כי "עלות חומרי הגלם במסעדות הכשרות גבוהה יותר, בעיקר בשל עלויות בשר גבוהות יותר, היות והבשר הוא בכשרות בד"צ בית יוסף וחלק לפי שיטת בית יוסף, כמו גם הירקות- בכשרות הגבוהה ביותר. בנוסף לכך, לעלויות כוח האדם הרגילות מתווספות עלותן של משגיח כשרות ונאמן כשרות- הנמצאים במסעדות הכשרות, לצד טבחים יהודים בלבד, לפי דרישת בישול ישראל לכל הדעות".

אולי באמת הבשר הכשר באמת עולה יותר, אבל למה הבירה והצ'יפס צריכים לעלות יותר אם הם זהים בשני הסניפים? ובכלל האם מישהו חשב שבגלל שהשכירות בתל אביב יקרה יותר מאשדוד זה תרוץ למה זה מוצדק לבקש מהסועדים עוד כמה שקלים כדי לסבסד את הרשת? ללא ספק מדובר בתשובה מקוממת של הרשת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן