האומן 17 ייפתח מחדש בגרסה כשרה

המועדון הירושלמי המפורסם פותח את שעריו מחדש והפעם הבעלים החדשים מצהירים כי המקום ישמור שבת וכשרות. "המטרה לפנות גם לקהל שומר המצוות"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/11/15 12:03 יח בכסלו התשעו

האומן 17 ייפתח מחדש בגרסה כשרה
google street view, צילום: google street view

'האומן 17' חוזר בתשובה ויהפוך לכשר. אחרי שנה וחצי בה המקום היה סגור לחלוטין, ייפתח מחדש בעוד כחודש אולם האייקון הירושלמי שצפוי הפעם להיות סגור בשבת ולשמור על הכשרות, כשהבעלים החדשים של המקום מצהירים כי המטרה היא לפנות גם לקהל שומר המצוות, כך דווח ב'וואלה'.

'האומן 17' שממוקם באזור התעשיה של תלפיות ישנה גם את שמו מעט וייקרא 'האומן סטריט'. לפי אנשי יחסי הציבור של "האומן סטריט", המועדון אשר יחולק לשני מתחמים ויכלול גם גלריה היקפית, יפעל שלושה ימים בשבוע: בשלישי, בחמישי ובמוצאי שבת. כשכאמור בליל שבת, שהיה בעבר ליין הדגל ואשר אירח את מיטב התקליטנים בעולם, המקום יישאר סגור.

בעלי המועדון - בהם גיא כהן, שהפעיל כבר כמה מועדונים בבירה, מקווים שהאומן יוכל להחיות מחדש את ימי התהילה שלו שנמשכו כמעט 20 שנה, והם סבורים כי סגירתו בשבת תתאים יותר לרוח הירושלמית העכשווית.

זהו לא העסק היחיד בבירה שהודיע כי יקפיד על שמירת השבת, הנהלת ה"סינמה סיטי" שבסמוך לבנייני האומה הודיעה כי לא תפעל כדי לשנות את שעות הפעילות והיא תסגור סופית את מתחם הקולנוע בשבת. גם מסעדת "קולוני" המוכרת, שפועלת יותר מעשור סמוך למתחם התחנה הודיעה שבינואר היא תהפוך כשרה ותיסגר בשבתות.

קשה עדיין להבין האם הבעלים אכן מצפים שקהל דתי יגיע למועדון ריקודים או שהמקום ישנה גם את צורת הפעילות שלו בכל מקרה המעבר לשמירת שבת וכשרות מסמל שינוי גישה של מקומות בילוי שמתייחסים לקהל הדתי כקהל יעד פוטנציאלי.