הפתרון של פייסבוק להסתה נגד יהודה גליק

פעיל הר הבית יהודה גליק מקבל איומים על חייו באופן קבוע באמצעות הפייסבוק. הפתרון של פייסבוק: לחסום את חשבונו של גליק

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/11/15 11:21 כו בחשון התשעו

הפתרון של פייסבוק להסתה נגד יהודה גליק
Shutterstock, צילום: Shutterstock

חשבון הפייסבוק של פעיל הר הבית, יהודה גליק, נחסם בפעם השלישית בשנה האחרונה, זאת ללא סיבה הגיונית או עילה ברורה. ההיגיון אומר שהמאיים ולא המאוים, הוא זה שייחסם, אך לפייסבוק יש ככל הנראה אמות מידה אחרות להתנהלות.

"זו הפעם השלישית שלי בשנה האחרונה בה אני נחסם לכמה שבועות ללא סיבה הגיונית. בפעם הקודמת הם ענו לי לאחר כמה שבועות וטענו כי יש בעיה בזיהוי שלי ודרשו שאשלח להם את תעודת הזהות שלי. רק חודש לאחר ששלחתי להם הוחזר לי החשבון", מספר גליק ל'כיפה'.

לדבריו, למרות שהוא ממשיך לקבל כל הזמן איומים על חייו, ורק השבוע פורסם בעמוד שלו סרטון שקורא לרצוח אותו, התלונות הרבות שלו כנגד ההסתה נגדו לא זוכות לתגובה ואילו הוא נחסם שוב ושוב. ככל הנראה הסיבה לחסימה העכשווית בשל תלונות שווא רבות של ערבים מרחבי העולם שהחליטו להתלונן בצורה שיטתית כנגד הדף שמגיע לרבבות גולשים מידי חודש. "הפייסבוק הוא כלי עבודה עבורי להפצת העניינים בהם אני עוסק והחסימה חסרת הפשר הזו היא התנהלות לא תקינה בעליל של חברת פייסבוק", טוען גליק כנגד הרשת החברתית הגדולה בעולם.

בחודשים האחרונים ההסתה ברשת החברתית הרימה ראש וארגון 'שורת הדין' של עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר החליט לתבוע את חברת פייסבוק על חוסר הטיפול בהסתה הנרחבת כנגד יהודים כאשר תלונות נגד דפים עם שמות מפורשים כמו "מוות ליהודים" נדחות על ידי פייסבוק שטוענת כי הדפים לא עוברים על הכללים של הרשת החברתית.

למעלה מ-20 אלף הצטרפו לתביעה של 'שורת הדין' שמתנהלת בארה"ב ולטענת רבים מהגולשים פייסבוק מנסה לשפר מעט את מצבה על ידי הסרת חלק מדפי ההסתה אם כי עדיין מדובר בטיפה בים לעומת הנדרש. ב'שורת הדין' מסבירים כי עצם העלאת הנושא והצורך של חברת פייסבוק להגיב לדברים היא חשובה ומקדמת את המלחמה בטרור הערבי.