משחק חדש בערוץ 7 קורא לילדים: בואו להרוג מחבלים

משחק ילדים חדש באתר ערוץ 7 מעודד את הגולשים לנטרל מחבלים בעזרת מוט סלפי או מטרייה. איש החינוך יונה גודמן: "אני מתקשה לראות תועלת במשחק "

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/11/15 16:42 כג בחשון התשעו

משחק חדש בערוץ 7 קורא לילדים: בואו להרוג מחבלים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"הכה את המחבל", משחק חדש שעלה בערוץ 7 מעודד ילדים לחסל את המחבלים שמופיעים על צג המסך בעזרת מוט סלפי, מטריה או נונצ'קו. כל גולש שמשחק, מקבל שלושה מגני דוד, שמהווים "חיים" עבורו במהלך המשחק והשחקן צובר נקודות על כל חיסול של מחבל.

הרב יונה גודמן, מנהל חינוכי ברשת ישיבות ואולפנות בנ"ע, אמר בשיחה עם 'כיפה' שהוא לא אוהב את המשחק החדש מסיבות שונות. "קודם כל, המלחמה הלאומית שלנו, הצודקת כל כך, היא הרבה יותר רצינית מאשר משחק שטחי באינטרנט". הוא הסביר כי " צריך לחנך אנשים להגן על עצמם ולהיאבק למען ריבונותנו. אבל לא דרך משחק שהוא שטחי מבחינה טכנולוגית וגם מחנך לשטחיות. אני מתקשה לראות תועלת במשחק, למרות שאנו בוודאי מחויבים להרוג את מי שבא עלינו לכלותינו". אך לדבריו, מלחמה זה לא משחק ילדים ואם רוצים לחנך לנושאים אלו "צריכים לדבר, לדון וללמוד. לשוחח בצורה מעניינת על דילמות ומורכבויות". לפי גודמן מדובר כאן בפספוס של החינוך הבריא. "משחקי מחשב יכולים להיות טובים, אבל לא בעניין זה".

הרב גודמן מסכם ומוסיף שמהמשחק משתמע שכל ערבי ראוי למות וזה כמובן דבר לא ראוי. עם זאת הוא מדגיש כי לדעתו ערוץ 7 ומפיקי המשחק לא התכוונו לרע. "אני ממליץ להורים באופן כללי להתעניין במשחקי המחשב שילדיהם שקועים בהם, חלקם בעייתים, אלימים ולפעמים לא צנועים".

(צילום: צילום מסך)

מערוץ 7 נמסר: "מדובר במשחק שנוצר בעקבות גל הטרור הערבי, על רקע התושייה שמגלים אזרחי ישראל והרצון לנטרל את המחבלים הרוצחים. אנחנו שוקלים במערכת להעביר את המשחק למדור הפנאי".