סוף העולם יגיע ביום כיפור? סרט זומבים חדש מושפע מהגמרא

סרט זומבים ישראלי חדש מושפע מציטטות מהגמרא, ומנבא את סוף העולם ביום כיפור. צפו בטריילר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/08/15 15:38 טו באלול התשעה

סוף העולם יגיע ביום כיפור? סרט זומבים חדש מושפע מהגמרא
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מה משותף לתיירים, זומבים, סצנות מהעיר העתיקה, הגמרא ויום כיפור? התשובה היא סרט זומבים חדש היוצא בימים אלו בבימוים של האחים יואב ודורון פז.

הסרט 'ג'רוזלם' מתיימר לגייר את תופעת סרטי הזומבים, אשר תפסה תאוצה אדירה בעולם בשנים האחרונות, בסדרות כגון המתים המהלכים והסרט 'מלחמת העולם Z', כשבמקום עיירות אמריקאיות שלוות יתגלו לצופים סצנות כחול לבן, על רקע נופים מהעיר העתיקה בירושלים.

[embed]

]

הבמאים לא מסתפקים בכך, ומבססים את הסרט על ציטטות מהגמרא. "יש שלושה שערים לגהינום", מצטטים הבמאים בטריילר. "אחד במדבר, אחד בים ואחד בירושלים". כשהמשמעות ברורה. על מנת למשוך את הקהל העולמי, הסרט הינו דובר אנגלית.

הסיפור מתבסס על שלושה תיירים אמריקאים המגיעים לעיר העתיקה בירושלים בסמוך ליום כיפור, ומגלים שהשילוב של שלושת הדתות המרכזיות בירושלים - היהדות, הנצרות והאיסלאם לא מבשרים טובות. בהמשך הסרט הם נאלצים להתמודד מול מעין זומבים עם כנפיים, שדרוג לזומבים הרגילם אותם ניתן לראות על מסכים ברחבי העולם.

הסרט זכה להצלחה עולמית ונמכר כבר לעשרות מדינות וצפוי להיות בין הסרטים המצליחים של השנים האחרונות. הוא צפוי למשוך אחריו עוד סרטים דומים, שירעננו את אולמות הקולנוע בישראל בסרטים שאינם רק עם זאב רווח או משה איבגי.