מה עושים עם הילדים בחופש?

רגע לפני שאתם מתחילים להוציא כסף על פעילויות הקיץ של הילדים, אספנו לכם מבחר מקומות ברחבי הארץ שהם לגמרי חינם. חופשה נעימה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/06/15 16:59 יא בתמוז התשעה

מה עושים עם הילדים בחופש?
shutterstock, צילום: shutterstock

ירושלים

פארק טדי - מול חומות העיר העתיקה ומגדל דוד נמצא לו פארק טדי כשבמרכזו האטרקציה המרכזית - מזרקות המים. בכל שעה קבועה מראש יוצאים "גייזרים" של מים מרצפת הפארק והילדים הנלהבים יכולים לרקוד לצלילי המוזיקה וזרמי המים המשתנים לפי הקצב.
שימו לב, להביא בגדים להחלפה ונעליים למים ולהיזהר מכניסה למים עם ציוד שיכול להיפגע מכך.

פארק עמק הצבאים - בפארק ייחודי שהוא בעצם שמורת הטבע בתוך העיר. במקום הושקעו עשרות מיליוני שקלים בתכנון ובפיתוח מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, בחידוש זרימת הנחלים ונקודות התצפית והחשוב ביותר - בהשבת הצבאים שמתרוצצים בעמק.
הפארק הקסום משתרע על 250 דונם בלב ירושלים, בין שכונות מגורים וכבישים סואנים, ובו משוטטים להם בשלווה עדר צבאים ועוד מיני בעלי חיים. במקום מתקיימים גם אירועים וסיורים של עיריית ירושלים. הפארק כולל חמש בריכות טבעיות ומלאכותיות, שני נחלים זורמים, עמדות תצפית על ציפורים ומכרסמים, בתי גידול טבעיים לחיות בר, אי מלאכותי שגשרי עץ מחברים אותו לגדה וגולת הכותרת - צבאים המשוטטים באופן חופשי בטבע.

עמק הצבאים. נסו לחפש את הצבאים שם (צילום: zeevveez, ויקפדיה cc-by)

גן הפעמון - הילדים אוהבים גלגליות או סקייטבורד? קחו אותם לגן הפעמון. מלבד האופציה לעשות מנגל בפינות המוצלות של הגן, במקום יש משטח אתגרי אטרקטיבי במיוחד עבור הילדים שישמחו להתאמן על ביצועים מיוחדים או סתם כיפיים.
מול הגן ניתן גם לבקר בשכונת 'ימין משה' ולראות את תחנת הרוח של סר משה מונטיפיורי בתוכה ניתן לראות תצוגה קטנה וחביבה על פועלו של השר למען הישוב בארץ ישראל. בשכונה ניתן גם לראות העתק של מרכבתו של השר שהובאה לארץ בזמן ביקורו בה. עד לפני כ-20 שנה ניתן היה לראות את המרכבה המקורית אך אדם הלוקה בנפשו הבעיר אותה והיא שוחזרה כמה שנים מאוחר יותר.

מרכז

פארק הירקון-גני יהושע - מחפשים מקום בו יוכלו הילדים באמת לנסוע באופניים? גני יהושע הוא הפארק בעבורכם. 4.5 קמ"ר של מסלולי אופניים ודשא ירוק נמצאים במיוחד עבורכם במרכז הארץ. בימי החופשה המקום אמנם מלא יותר מאשר באמצע השנה אך בעיקר באזורי המתקנים של הילדים שם מתרכזים משפחות רבות. אם תגיעו עם אופניים תוכלו לנסוע בצורה חופשית ומהנה גם בימי החופש.

גני יהושע. בואו עם אופנים(צילום: Deror avi, ויקפדיה cc-by-sa)

צפון

רמת הנדיב - הגנים הקסומים והיפיפיים שנמצאים בזיכרון יעקב הם חוויה מהנה מאד לביקור משפחתי. מדובר בגן שנתרם על ידי משפחת רוטשילד ומשמש כאחוזת הקבר של הברון. הגן המטופח להפליא מכיל פינות צל יפיפיות, פרחים ושיחים גזומים בצורות מיוחדות.
בגן ישנה אטרקציה מעניינת במיוחד, גן ריחות ייחודי המורכב כולו משיחים ריחניים שונים. ניתן לעבור אחד אחד ולמולל מעט באצבעות ולטעום, פשוטו כמשמעו, את הריחות המגוונים והנעימים של הבשמים.
כמו"כ, ניתן לראות ברמת הנדיב את שעון השמש המפורסם שנמצא בליבו של הגן ולהצטלם בגנים המושקעים עם רקעים שנראים כאילו נגזרו מאיזה סרט אירופאי.

רמת הנדיב. בין השאר, גם גן מפלים(צילום: אבישי טייכר, ויקפדיה cc-by-sa)

הגנים הבהאיים - הגנים המרהיבים בחיפה (ובעכו) שמשולבים בהם מבנים המשמשים מרכז עולמי למאמיני הדת הבהאיית, פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. הגנים מושכים למעלה מחצי מיליון מבקרים בשנה, נמנים על אתרי התיירות הפופולריים ביותר במזרח התיכון ואף הוכרזו כאתר מורשת עולמי.
ניתן להצטרף לסיורים מודרכים ללא תשלום - שיש להירשם אליהם מראש. מדובר בשני סיורים שאורכים 60-45 דקות היוצאים מרחוב יפה נוף 43 או משדרות הציונות 103 חיפה.
שימו לב, אל תתכננו למקום פיקניק. לא ניתן לאכול בתוך הגנים אלא רק לשתות מים בלבד.

חוות דגי הדן שבקיבוץ דן - בקיבוץ שנמצא בגליל העליון יש 45 בריכות, מ"בית האימון" לדגיגים קטנים ועד בריכות המתאימות לשלבים שונים של גידול הדגים, בריכה מיוחדת לגידול דגי ענק ומתקני טיפול ובקרה מתקדמים. המטיילים יכולים ללמוד על תהליך גידול הדגים, המתחיל במדגרות ביצי הדגים ולצפות בעבודת עובדי החווה, ללא תשלום.
הסיור במקום אורך בין 15 דקות ועד 45 דקות ע"פ רמת העניין של המבקרים.

דרום

פארק ירוחם - על יד ירוחם ניצב לו אגם ירוחם וסביבו מדשאות ומתקני משחק לילדים ומהווה אטרקציה מרכזית לתושבי הסביבה.
כיום האגם קולט לא רק מי שיטפונות אלא גם מי קולחים ממכון טיהור השפכים של העיירה ירוחם, והרחצה באגם אסורה. האגם אוכלס בדגים רבים ומהווה אטרקציה לדייגים מכל הסביבה כך שתוכלו לנסות ולהביא חכה מהבית אולי יעלה דג שמן בחכתכם.

תמיד אפשר ללכת לים(צילום: ויקפדיה cc-by-sa)

כללי

מסלול טיולים - מסלול טיולים רגלי יכול להתאים למגוון רחב מאד של גילאים החל מטיולי משפחות למעיין הקרוב למקום מגורכם וכלה במסלולים למיטיבי לכת בגולן או בדרום הארץ. בחירת מסלול נכונה יכולה להיות ההבדל בין טיול מוצלח במיוחד לבין סיוט שתתפללו שיסתיים מוקדם ככל האפשר. בדקו היטב את פרטי המסלול אליו אתם רוצים ללכת ואל תסתמכו על סיפורים בעל פה של אחרים.
כמובן שיש להצטייד כראוי במים, אוכל וציוד הגנה מהשמש ולהקפיד על הוראות הזהירות ככתבם וכלשונם.

חוף הים - הים תמיד היה ויהיה אטרקציה כיפית במיוחד עבור הילדים במינימום עלויות. ניתן להביא מהבית כסאות נוח ושתייה ולחסוך בהוצאות מיותרות. בחלק גדול מהחופים הנפרדים אף יש חנייה חינם או במחיר חניה עירונית רגילה.
שימו לב לימים של החופים, מלבד החוף הנפרד בטבריה ובאילת בהם יש שני חופים לגברים ולנשים שפעילים בו זמנית ברוב החופים ישנה חלוקה של ימים או שעות בין גברים לנשים.
תוכלו לקרוא כאן על רשימת החופים המומלצים של 'כיפה'.

ואם תרצו, תמיד אפשר להציע לילדים הבוגרים יותר להתנדב בארגונים שונים. 8 מקומות שאפשר להתנדב בהם ממש כאן

יש לכם הצעות לעוד מקומות? נשמח שתכתבו לנו בתגובות !

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן