הצופים הדתיים זעמו, קללות הוצאו מהצגה בקרית גת

בלחץ של צופים דתיים הוצאו קללות בהצגת "הגיבן מנוטרדאם" שתתקיים בימים הקרובים בקרית גת. בהצגה שהתקיימה אמש עזבו חלק מהצופים את ההצגה בזעם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/15 16:56 י באייר התשעה

הצופים הדתיים זעמו, קללות הוצאו מהצגה בקרית גת
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר מחאה של צופים דתיים בהצגת 'הגיבן מנוטרדאם' של תאטרון באר שבע שהתקיימה אתמול (ג') בקרית גת הוחלט כי יוצאו קללות שנאמרות במסגרת ההצגה, בהצגות נוספות שיתקיימו הערב ומחר, כך מתפרסם באתר 'הארץ'.

אתמול בערב, במהלך ההצגה שהתקיימה בקרית גת, עזבו חלק מהצופים חובשי הכיפה בזעם את האולם לאחר שנשמעו מפי השחקנים קללות בוטות, ובעקבות כך, פנתה הבוקר נציגת היכל התרבות בקרית גת למחלקת המכירות של תיאטרון באר שבע, והבהירה כי האולם מעוניין בהצגה, אך לאחר 'אי נוחות גדולה' שחווה חלק גדול מהקהל, היא מבקשת להשמיט כמה מהקללות באופן שלא יפגע ברוח ההצגה.

על פי 'הארץ' שינויים של תכנים אמנותיים בהתאם לדרישות היכלי תרבות שונים אינם שכיחים, ושינוי בטקסט בשל מחאת הקהל נחשב כמהלך חריג. עם זאת, הם הוסבר, בחלק מההצגות בהן נעשה שימוש בשפה בוטה, מצויינת הערה בנושא בפתח התוכנייה.

"אם היינו חשים שיש פגיעה מהותית או אמנותית בהצגה, לא היינו מאשרים שום שינוי", אמר בתגובה המנהל האמנותי של תיאטרון באר שבע רפי ניב. "תיאטרון נועד לקהל, ואני בטוח שהקהל שיראה את ההצגה היום ומחר בקרית גת ולא ייצא בהפסקה ייצא נשכר מהצגה טובה. תיאטרון באר שבע עומד מאחורי ההצגות שלו מבחינה אמנותית תמיד וגם מאחורי השינוי הזה".

מהיכל התרבות בקרית גת לא התקבלה תגובה ל'הארץ'.