הקיצוצים בערוץ 1 מגיעים למגזר הדתי: התכנית "מבראשית" בוטלה

לאחר שידורים במשך 20 שנה, הודיעו בשיחת טלפון לאבי רט כי התכנית 'מבראשית' ששודרה בימי שישי תבוטל. קובי אוז: "לא יודע מה אעשה בימי שישי בלי התכנית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 12:04 כט בכסלו התשעה

הקיצוצים בערוץ 1 מגיעים למגזר הדתי: התכנית "מבראשית" בוטלה
באדיבות אבי רט, צילום: באדיבות אבי רט

התכנית הפופולרית 'מבראשית' אותה משדר הסופר אבי רט כבר 20 שנה בוטלה בשיחת טלפון וללא הסברים מספקים, זאת לטובת תכנית בשם '929' עם רחלי פרנקל.

"לא הסבירו מדוע התכנית בוטלה", מספר רט ל'כיפה'. “קיבלתי בשבוע שעבר טלפון ממנהלת מחלקת יהדות בו סיפרו לי שיונה ויזנטל, המנכ"ל החדש, רוצה לרענן את השורות ואמרו לי שהם מודים לי על תרומתכם. לאחר ששאלתי מדוע השתררה שתיקה בצד השני. אנחנו כלי בשליחותך. זו לא הפרנסה שלי או הקריירה שלי. את שלי עשיתי ואם לעם ישראל זה חשוב אז שיפנו ויצעקו".

רט מספר שמאות מיילים מגיעים אליו בעקבות ההודעה על הפסקת התכנית אותו פרסם בפרופיל הפייסבוק שלו, ושפורסם גם בפרופיל הפייסבוק של הרב בני לאו שהגיש איתו את התכנית בשנים האחרונות. “בדיוק הגיע מייל מרגש מהזמר קובי אוז שכותב 'אני לא יודע מה אעשה בימי שישי בלעדיך. השבת לא תהיה אותה שבת".

ואכן, גם בפייסבוק כותבים עשרות מכתבים מחזקים לרט. "לפני יומיים הפקדתי באתר של נציב קבילות הציבור ברשות השידור, דדי מרקוביץ', מכתב תלונה על הורדת התוכנית האהובה והנערצת "מבראשית" והבעתי ככל יתר המתלוננים את התהייה מדוע התקבלה ההחלטה המוזרה והאומללה הזו, מהו מקורה, מהו ההגיון- אם בכלל התומך בה”, כתב גולש בשם אלברט. "ביקשתי למעשה אינפורמציה בסיסית וחשובה- לפני שאחליט על מהלכי הבאים, נשען על העובדה כי בערוץ ציבורי עסקינן ולא יתכנו בו החלטות שרירותיות הסותרות בעליל את טעם הציבור, את החלטתו. לא עברה שעה והנציב הפקיד מתחת לפוסט שפתחתי באתרו תשובה מנומקת וברורה, שלא משאירה ספק לגבי עמדתו היציבה בנידון: "טוב להוריד תוכנית עתיקה שקיימת 19 שנה ולרענן בזאת את רצועת השידור; רענון אינו מילה גסה, להפך"”.

"אבי, צר לי לקרוא על ההחלטה השרירותית הזאת של ערוץ 1”, כתבה גולשת בשם נעמה. "אמנם לא נמניתי על הצופים המושבעים של התוכנית, אלא, צפיתי מידי פעם, אבל, אני יודעת שחמי וחמותי היו מתכננים את ההכנות לשבת (כולל המקלחות) לשעת שידור התוכנית והיו עוזבים הכל ויושבים קשובים לפנינים היוצאים מהתוכנית. גם אני, כמו קודמי, מקווה שבערוץ ה"ממלכתי" יחזרו בהם והתוכנית תשודר עוד 20 שנה לפחות. המשיכו והצליחו”.