איל כהן הגיע למקום השלישי בתכנית הראליטי דה וויס

בתום חודשים של תחרות צמודה, הגיע איל כהן, תושב כפר תפוח, למקום השלישי בגמר תכנית הראליטי המוזיקלית 'דה וייס'. צפו בקטעים של הזמר הסרוג בתכנית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/11/14 22:55 כב בחשון התשעה

בתום חודשים של תחרות צמודה, ומלחמה על כל קול והצבעה, הגיע איל כהן, תושב כפר תפוח בן 29 למקום השלישי בתכנית הראליטי המוזיקלית 'דה וייס', תחת המנטור אביב גפן.

כהן, נשוי למאיה, מורה באולפנה, ואב לשלושה מהיישוב כפר תפוח שבשומרון, הגיע לתכנית דה וייס והצליח לסובב את כל ארבעת המנטורים בעזרת ביצוע יפהפה לשיר 'אגדה יפנית' של אריאל זילבר. בחודשים לאחר מכן, כשהתכנית נמשכה בשל מבצע שובו אחים ומבצע צוק איתן, הצליח איל להישאר בתכנית למרות התחרות הצמודה כשהוא מביא פעם אחר פעם ביצועים מרגשים לשירים מוכרים, ואף ביצע שיר אהבה שכתב לאישתו.

[embed]

]

בראיון למגזין מוצ"ש סיפר כהן כי את השיר אותו שר לאישתו, בו אמר כי הוא מבקש להניח בצד את המריבות ורק לאהוב, כתב לאחר ריב שלאחריו מאיה הפילה את העובר שברחמה. "לפני שנה וחצי היינו בהריון ועברנו תקופה זוגית לא פשוטה. ערב אחד התווכחנו וכל אחד הלך למקום שלו. בשש וחצי בבוקר מאיה העירה אותי, היה לה דימום כבד. הזמנו אמבולנס, אבל זה היה מאוחר מדי והעובר נפטר. מאיה הובהלה לטיפול נמרץ, מורדמת ומונשמת. לא ידעתי מה קורה איתה, ומאוד פחדתי. שם ירדה עליי ההארה. 'בואי נאהב, בואי עכשיו, נוותר על עקיצות העקרב, לא נדבר על הצדק'. אז הבנתי שאם לא נחליט שצריך לאהוב, זה יכול להגיע למקומות רעים. בסיטואציה של בית החולים כתבתי את השיר. אני זוכר את עצמי הולך עם הסלולרי ביד ומקליד".

איל כהן גדל ברעננה, ילד חמישי מתוך שישה אחים ואחיות, לאם מנהלת בית ספר ואב המשמש מזכיר המועצה דתית בעיר. בראיון ל'כיפה' העידה אמו, דרורה, "מאז שהילדים קטנים תמיד היו פסנתר, גיטרה ואקורדיון בבית", מספרת דרורה על ילדות של איל בבית משפחת כהן. "אני עודדתי אותם למוזיקה, אבל לנשמה, לא כמקצוע. דווקא באיל לא השקעתי מבחינה מוזיקלית, אבל זה משהו שתמיד היה חלק אינטגרלי מהחיים שלו".

[embed]

]

כבר בבית ספר יסודי הוא כתב שירים עם אקורדים, אך יחד עם זאת מעולם לא למד לנגן באופן פורמלי, "אמא כבר התייאשה כשהגיעו אליי. אולי זה לטובה. אולי אם הייתי לומד הייתי מואס בזה", הוא אמר בראיון למוצ"ש. עם זאת, למרות העובדה שלא למד לנגן, כיום הוא מנגן באופן מרגש במיוחד, כפי שיעידו הצופים הרבים שהצביעו לו בתכניות האחרונות.

[embed]

]

בהמשך הדרך הוא למד תורה בבית המדרש, הופיע עם להקת החתונות שלו והדריך בבתי ספר. את מאיה, אישתו, הכיר בהתכתבות בתוכנת 'icq'. כיום כאמור הם מתגוררים בכפר תפוח שבשומרון והורים לשלושה: שירה טל בת שש וחצי, דוד חי בן חמש וחצי ויסכה בת הארבע.

בשבועות האחרונים מקבלים תושבי השומרון הודעות להצביע עבור כהן. לפני כשבועיים פורסם בכיפה כי אלפי תושבים בשומרון קיבלו הודעות סמס בהן נכתב "מצביעים לקול של השומרון! הצביעו לאייל כהן תושב כפר תפוח שנמצא כעת בשלב הצבעות הקהל בתכנית דה וויס". בשבוע שעבר פרסם סגן ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מכתב לתושבים בו קרא להם להצביע לכהן, כך שתמיכה מבית בהחלט הייתה לו.

לאחרונה הגיע כחלק מצילומי התכנית המנטור, המזוהה עם השמאל, אביב גפן לכפר תפוח עם בנו דילן והתארח בביתו של כהן ביישוב.

[embed]

]

כחלק מהצילומים השתתף אביב בהופעה של אייל במרכז היישוב והתקבל בחום על ידי התושבים. התושבים ביקשו מאביב לשיר עם אייל אך הוא אמר בצחוק: קשה לי לשיר על הבוקר, וגם ככה כל השירים שלי נגדכם". השעה הייתה 12:30. אביב הודה לתושבים על האירוח החם.

היום (מוצאי שבת) הגיע איל כהן למקום השלישי והמכובד בגמר התכנית דה וייס.

[embed]

]