לאטמה חתמו על החוזה עם ערוץ 1: מתחילים לשדר בפברואר

לאחר שנים של טרטורים והבטחות, הפעם זה קורה. חבורת הימין 'לאטמה' חתמו על חוזה עם ערוץ 1 ויחלו בצילומים לתכנית בימים הקרובים. בפברואר הקרוב לאטמה ומדורת השבט חוזרים לאוויר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/11/14 17:36 יא בחשון התשעה

לאטמה חתמו על החוזה עם ערוץ 1: מתחילים לשדר בפברואר
יחצ, צילום: יחצ

שנים הבטיחו, סיפרו שעוד רגע זה קורה, אך הפעם זה אמיתי. היום (ג') חתמו אנשי חבורת הימין 'לאטמה' על חוזה רשמי עם ערוץ 1 ובימים הקרובים הם יתחילו להקליט את התכניות וכבר בפברואר הקרוב לאטמה ומדורת השבט יחזרו לאוויר, כך נודע ל'כיפה'.

התוכנית צפויה להיות במתכונת דומה לזו של "מהדורת השבט" אותה הפיקו באתר האינטרנט של "לאטמה" עד לא מזמן, וצפויה לעסוק בסוגיות הבוערות במדינת ישראל ובעם היהודי בפן החברתי, הפוליטי והכלכלי. את התכנית עורכת קרוליין גליק ומפיק משה אלפי.

מאז התחלת רפורמת ארדן בשידור הציבורי החלו מגעים משמעותיים להעלאת תכנית של לאטמה בערוץ הראשון. כזכור, במסגרת הרפורמה שמנהיג שר התקשורת גלעד ארדן, תסגר בפועל רשות השידור אך במקביל תפתח הרשות במתכונתה החדשה. במסגרת השינויים הנרחבים החלו בין היתר לקדם את תכניות הסטירה בערוץ, ובספטמבר האחרון הודיעו ברשות השידור כי ישבצו את התכנית בלוח השידורים.

עד רגע חתימת החוזה לא ברור היה האם אכן הדבר יצא אל הפועל לאור האכזבות בשנים האחרונות בנושא. בעבר התייחסה קרוליין גליק, עורכת התכנית, לכישלון המגעים ואמרה "ערוץ 1 משטים בנו כבר שלוש שנים ואין דבר בין מה שהם אומרים לבין המציאות". כעת כנראה צפויה גליק לחזור בה ולפתוח דף חדש עם המעסיק החדש.

ההצהרה של רשות השידור בספטמבר הגיעה גם היא לאחר לא מעט הצהרות ודיונים בנושא במשך יותר משלוש שנים. בחודש ינואר קיימה ועדת התרבות והספורט של הכנסת דיון בשאלה מדוע לא הכניס הערוץ הראשון את התוכנית ללוח השידורים, והיו אף שטענו כי מדובר בהשתקת הציבור הימני. בחודש מרץ ניסו חברי "לאטמה" לבחון מודל לפיו הגולשים ישלמו בתמורה לצפיה בתכנים, אך ככל הנראה גם מודל זה נכשל. הערב הוחלט באופן רשמי וסופי שמדורת השבט, ולאטמה, יחזרו לאוויר.

קרוליין גליק, אמרה היום (ג') בערב ל'כיפה' בתגובה לחתימה על החוזה כי "אנחנו כמובן נושמים לרווחה. היה מרתון קשה אבל כנראה שהגענו לנקודת הסיום. מדובר בלוח זמנים קצר ואנחנו נעבוד קשה כדי להביא תוצאות”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן