סדר היום של שלומי צ´רקה

שותה קפה עם שפירץ אייריש קרים, מתעורר באופן סופי ב-11:08, לומד בין מנחה לערבית ומשתדל שלא לראות תוכניות ראליטי. סדר היום של הקריקטוריסט והמאייר שלומי צ´רקה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/03/14 21:38 כז באדר ב'

סדר היום של שלומי צ´רקה

7:20 - מתעורר, בדרך כלל אחד הילדים מעיר אותי, אני מתאר לעצמי שרובכם מתעוררים יותר מוקדם אבל לי השעה הנ"ל נדמית כעלות שחר ממֵש.

7:30 - יוצא מהמיטה תוך כדי נחמות עצמיות בסגנון "אל תדאג, בלילה תוכל שוב ללכת לישון, יהיה בסדר", אחרי שטיפת פנים אני כבר נהיה יותר אופטימי, מתארגן ועוזר לאברי בני הבכור בארגונים אחרונים לפני בי"ס.

7:50 - לוקח את אברי לבי"ס.

8:07 - חוזר הביתה מבי"ס ומתפלל שחרית. לדעתי עברו שנים מאז התפללתי שחרית של יום חול סטנדרטי במניין.

8:40 - קפה עם שפריץ אייריש-קרים (מתכנן להשיג יום אחד את הבקבוק השטוח שהמקצוענים מחזיקים בכיס הפנימי של המעיל).

8:42 - פותח את המחשב, עובר קודם כל באתרים מוזיקליים למיניהם כגון http://pitchfork.com/ ו- http://www.stereogum.com/ , רק כדי להירגע מהחששות שבמהלך הלילה (אצלם ימ"ש זה יום) לא התפרקה אף להקה. ממשיך לאתרים קצת יותר ישראליים, עובר על הפיד בפייסבוק ולבסוף מגיע למייל, עונה על מיילים אם יש ושולח מיילים אם צריך.

(צילום: שלומי צרקה)

9:20 - עובד על אחד ממדורי הקומיקס שלי (בדר"כ). או על המדור "שאינו משיב כהלכה" עבור 'וואלה-יהדות', או על המדור "שירת הקומיקס" עבור אתר 'המוסף' של 'בית אבי-חי', או על מדור הקומיקס לילדים 'מקומות בא"י' עבור העלון "יש"ע שלנו", או על סתם קומיקס, קריקטורה או איור עבור פרויקט פרסומי או אדם פרטי. תוך כדי מתבחבש מהצד עם טלפונים ומיילים. מוזיקה ברקע כל הזמן, בדר"כ אלבום חדש וטוב כלשהו (דוגמא שרירותית מהזמן האחרון - Cloud Nothings - Here And Nowhere Else)

11:08 - התעוררות המוח הושלמה.

12:30 - ארוחת צהריים!(-כל יום) תוך הרהורים על האמרה "עדיף לכתוב לעצמך ולהישאר ללא קהל, מאשר לכתוב לקהל ולהישאר ללא עצמך"(-בימים אי-זוגיים).

12:55 - כותב שאלות לראיון עם מאייר או קריקטוריסט משמעותי עבור מוזיאון הקומיקס בחולון.

14:20- מנסה לברר עם המוזיאון למה עדיין לא קבלתי שכר עבור ראיונות הקודמים.

14:30 - הולך לבי"ס להחזיר משם את אברי הנסיך, יושב איתו על ש"ב ונזכר בימים בהם גם אני ניסיתי לסיים איתם כמה שיותר מהר...

15:45 - אשתי חוזרת מהעבודה (ומהגן, עם בננו השני), יוצא ללמד קומיקס בארץ ישראל! חוג כלשהו איפשהו, בדר"כ לילדים לעיתים גם לנוער או למבוגרים. אם החוג מתקיים במתנ"ס מאובזר- מנסה לגנוב 7 דקות של נגינה על תופים לפני הנסיעה הביתה. בדרך - נהנה מדיסק (דוגמא שרירותית מהזמן האחרון: Guided by Voices - Motivational Jumpsuit)

18:20 - בדרך הביתה עוצר בבית-כנסת למנחה או ערבית, לפעמים אפילו לשתיהן, תלוי באיזה שעון אנחנו. אם וכאשר אני נשאר ליותר מתפילה אחת - לומד משהו בין התפילות, משתדל שה'משהו' לא יהיה עלון-שבת שנשאר במקרה משבת על הסטנדר.

(צילום: שלומי צרקה)

18:40- ארוחת ערב משפחתית! ואחריה מקלחות לילדים, סיפור, פיפי, שמע-ישראל ולישון.

20:00- לפעמים בערך בזמן הזה אני יוצא לצייר קריקטורות באירוע או כנס כלשהו, אם לא - שומע מאשתי על קשיי ההיריון.

21:00 - ניסיונות אדירים לצפות במשהו שהוא לא ריאליטי ,לרוב הניסיונות מצליחים. בזמן האחרון ראינו לא מעט True detective, סדרה מאד איכותית אך לא מאד בריאה לנפש.