לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקציה שתשנה לכם את החיים בתחבורה הציבורית בישראל, ספר חדש ששופך אור מרתק על כתיבתו של י"ל פרץ וסרט שמתאים באופן מפתיע עד מאוד לאירועים האחרונים בארה"ב

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/04/13 15:42 יא באייר התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

חגיגות יום העצמאות מאחורינו ולפנינו שבוע שגרתי. כמו בכל שבוע כולנו מבלים בדרכים ומה יותר טוב מאפליקציה שתסלול לנו את הדרך המהירה ביותר ותמליץ על קווי תחבורה ציבורית אופטימליים? האפליקציה היא moovit אותה ניתן להוריד חינם לאייפון ולאנדרואיד. מבטיחים: היא תשנה לכם את החיים, בקטע טוב.

בניגוד למרבית הסופרים בתנועת ההשכלה, הסופר י"ל פרץ נהג לכתוב באהדה רבה על התנועה החסידית, ביצירה מופתית ומוערכת. ספר חדש ומעניין במיוחד בהוצאת מאגנס הוא "מרגלית טמונה בחול", בו יוצא הד"ר ניחם רוס מהמחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת בן גוריון למסע מרתק בעקבות יצירתו של פרץ ומעניק מבט אחר וחשוב על התנועה החסידית ומתנגדיה. הספר כולו שזור במקורות היהדות ומאמרותיהם של הוגים אף כאלה הרחוקים במידת מה מן העולם החסידי, דוגמת הרב סלווייצ'יק, מה שמעניק לחוייה ולקריאה התרבותית נופח תורני של ממש ובעיקר הרבה מאוד נקודות למחשבה. קראנו והמלצנו.

האירועים האחרונים בארה“ב נדמים כמו תרגיל יחסי ציבור שיצא מכלל שליטה לסרט החדש ”המטרה: הבית הלבן“. בסרט, נשיא ארצות הברית שזה עתה אשתו נהרג בתאונת דרכים מוצא עצמו תחת מתקפת טרור של כוחות קומנדו קטלנים שתופסים את השליטה בבית הלבן ודורשים את נסיגת ארצות הברית מדרום קוריאה.

השבוע מתקיים פסטיבל כפר סבא לתזמורות וכלי נשיפה. אחד המופעים היותר מעניינים שם הוא מופע שילוב של שלמה גרוניך ולהקת "מארש דרנדורמה" עם הרבה גרוב, קצב ומוסיקה טובה. יום ד' 24.3, י"ד אייר 20:00 קריית ספיר.

אחד הזמרים שצמחו לנו בתקופה האחרונה הוא אמיר דדון, שהאזנה לו וקולו המיוחד לא מצליחה להותיר אותנו אדישים. אלבומו החדש "יש אין סוף" הוא עוד המשך ליצירה המשובחת של דדון שעל אף כשרונו המבורך לא פספס את ההזדמנות לשרת כלוחם בחטיבת גבעתי. הצדיעו והאזינו.